کد خبر: ۹۲۹۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸

جنگ غزه؛ شمار قربانیان به ۴۰ هزار و ۹۹ نفر رسید

 وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز یکشنبه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) ۴۰ هزار و ۹۹ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.
جنگ غزه؛ شمار قربانیان به ۴۰ هزار و ۹۹ نفر رسید
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه خود آورده است: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۲ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۲۵ نفر شهید و ۷۲ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکه الجزیره، با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۹ نفر و تعداد مجروجان به ۹۲ هزار و ۶۰۹ نفر رسید.

در همین پیوند، «مروان الهمص» مدیر بیمارستان‌های صحرایی در نوار غزه امروز یکشنبه گفت که تمام بیمارستان‌ها در این منطقه در آستانه خارج شدن از چرخه فعالیت و خدمت رسانی هستند و دلیل این مساله، حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: ۵۰۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در نوار غزه نیاز به واکسن دارند. پیش بینی می‌شود که ۲۰۰ نفر به فلج اطفال مبتلا شده باشند.

این مسئول فلسطینی افزود: رژیم اشغالگر شرایط شیوع ویروس فلج اطفال را فراهم می‌کند، در حالی که نظامیان خود را در مقابل این بیماری واکسینه می‌کند.

مدیر بیمارستان‌های صحرایی نوار غزه اضافه کرد: نابودی زیرساخت‌ها و منابع آب‌های تمیز باعث شیوع بیماری‌های واگیردار می‌شود.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین وجود ویروس فلج اطفال در سیستم آب و فاضلاب نوار غزه را یک فاجعه بهداشتی خوانده و نسبت به شیوع آن هشدار داده بود.

در همین رابطه سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که وزارت بهداشت این رژیم به ارتش توصیه کرده که نظامیان خود را در برابر ویروس فلج اطفال به دلیل شیوع این ویروس در نوار غزه واکسینه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین