کد خبر: ۹۲۹۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
به نمایندگی غزه

هیات تشکیلات خودگردان راهی قاهره می‌شود

 یک رسانه صهیونیستی از سفر قریب‌الوقوع یک هیات تشکیلات خودگردان فلسطین به قاهره به نمایندگی از نوار غزه پرده برداشت.
هیات تشکیلات خودگردان راهی قاهره می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در این باره اعلام کرد: هیاتی از تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و «ماجد فرج» مدیر اطلاعات این تشکیلات به نمایندگی از نوار غزه راهی قاهره می‌شود.

بر پایه این گزارش، این سفر قرار است که طی روزهای آتی انجام شود و هدف از آن بررسی پرونده گذرگاه «رفح» است.

هیات تشکیلات خودگردان فلسطین در شرایطی قرار است راهی قاهره شود که تل آویو به دنبال این است طرف های فلسطینی محلی و در صدر آنها عشایر، عهده دار اوضاع و آماده کار کردن با رژیم اسرائیل باشند.

عشایر نوار غزه نیز چندی پیش با پافشاری دوباره بر موضع خود در حمایت از مقاومت فلسطین و پاسخ قاطع به تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه اش برای یافتن جایگزینی از داخل نوار غزه به جای جنبش حماس به منظور اداره این منطقه، تاکید کردند: جایگزینی برای جنبش حماس جهت اداره نوار غزه وجود ندارد.

جنبش حماس نیز پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: ما مخالفت خود را با هرگونه طرح، پروژه یا پیشنهادی که به دنبال نادیده گرفتن اراده فلسطین درباره آینده نوار غزه باشد، اعلام می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرده بود: ما هر گونه بیانیه و موضعی را که از طرح‌ ورود نیروهای خارجی به نوار غزه به هر نام یا توجیهی حمایت می‌کند، محکوم می‌کنیم. مدیریت نوار غزه پس از شکست این تجاوز یک موضوع کاملاً فلسطینی است که ملت فلسطین از همه اقشار بر سر آن توافق دارند و اجازه هیچ گونه قیمومیتی را نمی‌دهند.

مساله اداره غزه پس از توقف جنگ، دغدغه آتی رژیم صهیونیستی است. در حالی که مقامات صهیونیست به دنبال برنامه ریزی برای روز پس از جنگ هستند، آمریکایی‌ها به دنبال دادن نقش به تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه‌اند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین