کد خبر: ۹۳۰۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲

دکان دو نبش فدراسیونِ تاج براى باشگاه‌ها؛ پول بدهید، حرف نزنید!

فدراسیون فوتبال ناکارآمد اما زورگو این روزها برای درآمدزایی خودش، دکان دو نبشی را برای باشگاه‌ها باز کرده و چپ و راست از آنها پول می‌گیرد و حق و حقوق آنها از جمله تبلیغات محیطی را پرداخت نمی‌کند.
دکان دو نبش فدراسیونِ تاج براى باشگاه‌ها؛ پول بدهید، حرف نزنید!
آفتاب‌‌نیوز :

فدراسیون مهدى تاج همچنان اتفاقات تازه‌ای را در فوتبال کشور رقم می‌زند و مطابق روال همیشگی نه توجهی به خواست باشگاه‌ها و اهالی فوتبال دارد نه حتی فوتبال‌دوستان و مردمی که بسیاری از آن‌ها دیگر علاقه‌ای به پیگیری وقایع فوتبال ایران نشان نمی‌دهند.

از فجایع مدیریتی، پرونده فساد در کرمان و رفسنجان و سیرجان، ویلموتس گیت، کی‌روش گیت و گیت‌های متعدد دیگر که بگذریم با باشگاه‌های معترضی مواجه می‌شویم که به عملکرد فاجعه‌بار سازمان لیگ و فدراسیون اعتراض دارند، اما حتی اجازه اعتراض هم از آن‌ها سلب شده است.

در تازه‌ترین شاهکار، هیئت رئیسه فدراسیون تاج مصوب کرده حق عضویت باشگاه‌ها در ابتدای فصل به جیب فدراسیون واریز شود و در غیر این صورت اجازه ثبت قرارداد باشگاه با هیچ بازیکنی صادر نخواهد شد.

به طور متوسط معادل ۳ درصد از مبلغ قرارداد تمام باشگاه‌ها دریافت می‌شود، عددی بین ۴ تا حدود ۱۲ یا ۱۳ میلیارد تومان که سهم هر باشگاه است و مجموعاً چیزی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از ۱۶ باشگاه لیگ برتری دریافت می‌شود.

این سهم ۳ درصد البته در سال‌های قبل هم در طول فصل دریافت می‌شد، اما امسال هیئت رئیسه خالی از نماینده باشگاه‌ها که طبیعتاً هیچ توجهی به منافع باشگاه ندارد، مصوب کرده باشگاه‌ها تا قبل از پرداخت سهم ما حق شرکت در لیگ را ندارند!

در این مغازه دو نبش علاوه بر دریافت وجهی که مشخص نیست در قبال کدام خدمات پرداخت می‌شود، شما حتی حق اعتراض هم ندارید و در صورت اعتراض این کمیته انضباطی است که می‌تواند با مدیرعامل یا باشگاه معترض برخورد کرده و علاوه بر ۳ درصد حق عضویت، منبع درآمد تازه‌ای برای فدراسیون تاج باشد!

در هیئت رئیسه کذایی هم که نه دیگر بهرام رضاییان مدیرعامل فولاد است و نه ساکت مدیرعامل سپاهان. پس کسی برای دفاع از حقوق باشگاه‌ها باقی نمی‌ماند که به این تصمیمات غیر منطقی و یک جانبه اعتراض کند. اعتراض باشگاه‌ها هم در قبال فدراسیون ناکارآمد، اما زورگو به جایی نمی‌رسد و کسی در قبال محل هزینه‌کرد این درآمد‌های سنگین حتی پاسخگو نیست.

سؤال اینجاست که اگر حق عضویت را در ابتدای فصل از باشگاه می‌گیرید چرا حق باشگاه از تبلیغات محیطی و حق پخش را در همان ابتدا پرداخت نمی‌کنید؟ اصلاً عضویت در این فدراسیون واویلا چه امتیاز و فضیلتی دارد که نیاز به پرداخت چنین ارقام نجومی است؟

تنها لیگ جهان که هیچ درآمدی برای باشگاه ندارد و منافع آن سهم عوامل فدراسیون و سازمان لیگ می‌شود، با کدام منطق جیب باشگاه‌ها را در همان ابتدای فصل خالی می‌کند و البته هیچ‌گونه خدمات قابل توجهی هم به باشگاه‌ها ارائه نمی‌کند؟

شاید تنها می‌توان به تغییر ساختار مدیریت ورزش کشور در دولت جدید امیدوار بود که مقابل یکه‌تا‌زی خالی از منطق این جریان زورگو در فوتبال کشور را بگیرند.

منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین