کد خبر: ۹۳۰۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰

واکنش رهبر انقلاب به رد صلاحیت مسعود پزشکیان چه بود؟

پزشکیان درخصوص واکنش رهبری به رد صلاحیتش در مصاحبه‌ای گفته بود: در جا‌های مختلف روایت شد که رهبر انقلاب در یک جلسه غیرعلنی فرموده بودند چرا این کار را کردید، شورای نگهبان در پاسخ اعلام کرد ما رد نکرده بودیم. ما همیشه پزشکیان را تایید کرده‌ایم و هیات اجرایی رد کرده است.
واکنش رهبر انقلاب به رد صلاحیت مسعود پزشکیان چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

ماجرای ردصلاحیت مسعود پزشکیان در جلسه روز گذشته مجلس مطرح شد. اما او چرا ردصلاحیت شده بود؟

چهارمین جلسه بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان، در مجلس شورای اسلامی، در نوبت عصر روز گذشته برگزار شد.

پس از نطق موافقان و مخالفان، ظفرقندی برای دفاع از برنامه‌های خود پشت تریبون قرار گرفت. وی درخلال صحبت هایش در پاسخ به کسانی که از او انتقاد کرده و ادعا داشتند که وی معتقد بوده است که انتخابات مهندسی شده بوده است، اظهار داشت: گفتند من گفته ام انتخابات مهندسی شده؛ صحبت من ناظر به یک موضوع بوده و در همان انتخابات آقای پزشکیان ردصلاحیت شده است. نمیتوان واقعیات را کتمان کرد و اگر کسی را بلاوجه حذف کنند انتخابات مخدوش میشود.

پس از این اظهارات نمایندگان با اعتراض به این سخنان برای لحظاتی جلسه مجلس از نظم خارج شد. همچنین محمدباقر قالیباف نیز در واکنش به این اظهارات، گفت: بحث آقای ظفرقندی درباره ردصلاحیت ایشان در هیات اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم بوده و ارتباطی با شورای نگهبان ندارد.

اما فارغ از این جریان، چند روز مانده به سال ۱۴۰۳، آن روز‌هایی که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب فعلی، به دور از هیاهوی حال حاضر و در مجلس به عنوان نماینده مردم تبریز، حضور داشت گفتگویی با این سایت داشت. پزشکیان در این گفتگو به نکاتی در خصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دلایل رد صلاحیتش در آن انتخابات مجلس، ورود رهبری به بحث تایید صلاحیتش و اینکه چه کسانی برای رد صلاحیت او تلاش کرده بودند، اشاره کرده بود.

غیر از اینکه شبانه روز برای نظام تلاش کنم، کار دیگری نکرده ام
پزشکیان در پاسخ به این سوال که روند تایید صلاحیت شما هم یک مقدار مبهم است. شما رد صلاحیت شدید و گفته شد رهبری در مورد این موضوع تذکر و توصیه‌ای داشتند و بعد شما تایید شدید، اظهار داشت: دقیقاً خبر ندارم، اما آن چیزی که به من گفتند این بود که به نظام التزام عملی ندارم که واقعاً حرف بی‌ربطی بود و اصلاً نمی‌شود این حرفی که این‌ها زدند را توجیه کرد چراکه غیر از اینکه شبانه‌روز برای نظام فکر کنم و تلاش کنم کار دیگری نکردم و خیلی از حقوقی که طبیعی است و می‌توانستم به دنبال آن بروم و خلاف هم نبوده، به خاطر اعتقادم به دنبال آن نرفتم و پیگیری نکردم.

واکنش رهبر انقلاب به رد صلاحیت مسعود پزشکیان در انتخابات مجلس
رئیس‌جمهور منتخب، درخصوص واکنش رهبری به رد صلاحیتش تاکید کرد: در جا‌های مختلف روایت شد که مقام معظم رهبری در یک جلسه غیرعلنی فرموده بودند چرا این کار را کردید، آن چیزی هم که شورای نگهبان در پاسخ اعلام کرد، گفت ما رد نکرده بودیم. ما همیشه پزشکیان را تایید کرده‌ایم و هیات اجرایی رد کرده است.

وی ادامه داد: کسی این روایت را رد نکرد، چون اگر حرف غیردرستی بود حتماً از طرف دفتر مقام معظم رهبری همان روز اول عکس‌العمل نشان می‌دادند و می‌گفتند که آقا یک چنین حرفی را نزدند؛ بنابراین رهبری چنین چیزی را گفته اند و این‌ها هم بر اساس آن سوالی که مقام معظم رهبری کردند نهایتاً بنده را تایید صلاحیت کردند.

نفوذی‌ها بصورت سیستماتیک تصمیم گرفته بودند من را ردصلاحیت کنند
پزشکیان همچنین درباره تلاش برخی افراد برای رد صلاحیتش که آنهارا نفوذی نامیده بود، اظهار داشت: تصور می‌کنم اگر رهبری در مورد تایید صلاحیتم توصیه نمی‌کردند امکان نداشت این‌ها من را تایید کنند، چون به صورت سیستماتیک از نظر جناحی و سیاسی تصمیم گرفته بودند بنده را ردصلاحیت کنند و یک تعدادی از افرادی که در قدرت هستند که مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند این‌ها نفوذی هستند، آگاهانه یا ناآگاهانه این اقدامات را انجام می‌دهند چراکه تحمل نقد و به چالش کشیدن را ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین