کد خبر: ۹۳۰۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵

فساد مالی در شرکت نفت کرمان؛ ۷ نفر بازداشت شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان از دستگیری ۷ نفر از مسئولان و کارمندان شرکت نفت و اداره صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: ۷۵۰ سکه و یک کیلو طلای آب شده از متهمان کشف شد.
فساد مالی در شرکت نفت کرمان؛ ۷ نفر بازداشت شدند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره پرونده قاچاق سوخت اظهار کرد: اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر فساد تعدادی از مسئولان شرکت نفت، کارمندان و کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و جایگاه‌داران سوخت در بحث اخذ رشوه و قاچاق مواد سوختی از جمله گازوئیل در حوزه شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و رودبار جنوب دریافت شده بود که تحقیقات قضائی در ارتباط با این موضوع انجام شد.

وی با بیان اینکه با ورود دستگاه قضائی به این مسئله ابعاد جدیدی از این موضوع کشف شد، گفت: با انجام تحقیقات، پرونده‌ای در این ارتباط در دادگستری استان تشکیل شد که در حال رسیدگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی اظهار کرد: در حال حاضر ۷ نفر از عوامل دولتی در اداره صنعت، معدن و تجارت، شرکت نفت شهرستان کهنوج، رودبار جنوب و جازموریان به اتهام اخذ رشوه در بحث قاچاق سوخت دستگیر شده و تحقیقات اولیه از آن‌ها انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه متهمان این پرونده با اخذ رشوه قاچاق سوخت را تسهیل می‌کردند، افزود: این افراد اقدام به جعل فاکتور و ثبت مشخصات حدود ۶۰ دستگاه خودرو راه‌سازی که وجود خارجی نداشتند، کرده بودند و سهمیه سوخت آن‌ها را دریافت و به افراد قاچاقچی سوخت می‌دادند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از منازل ۲ نفر از متهمان این پرونده، بیش از ۷۰۰ سکه طلای تمام بهار کشف شده است، گفت: در منزل یکی از متهمان ۴۰۰ سکه و در منزل متهم دیگر ۳۰۰ سکه کشف شده است. همچنین یک کیلو طلای آب شده، حدود ۵۰ ربع سکه و نیم سکه از منازل متهمان پرونده کشف شد که این اموال از طریق رشوه به دست آمده بود.

وی تاکید کرد: متهمان پرونده به جرایم انجام شده اقرار کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: این پرونده در مرحله تحقیقات اولیه است و توسط بازپرس در دادستانی مرکز استان در حال رسیدگی است و قطعاً پای افراد دیگری نیز به این پرونده باز خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی تاکید کرد: هر فردی از جمله مسئولان دولتی و غیر دولتی که در تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شود در این پرونده نقشی دارد مورد بازجویی قرار خواهد گرفت و اقدامات قانونی جهت رسیدگی به پرونده انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس تحقیقات و برآورد‌های انجام شده و گزارش ضابطان، اعضای این باند در سه سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و از کشور خارج کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین