کد خبر: ۹۳۰۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰

نکاتی برای پیشگیری از مسمومیت در راهپیمایی اربعین

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه رعایت ایمنی غذایی مانع بروز مسمومیت غذایی می‌شود، گفت: توصیه می‌شود در طول سفر از حمل گوشت خام و تخم مرغ خام و فرآورده‌های لبنی با ماندگاری کوتاه خودداری شود زیرا این مواد غذایی بسیار زود فاسد می‌شوند.
نکاتی برای پیشگیری از مسمومیت در راهپیمایی اربعین
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: زائران باید مراقب باشند که با گل‌ها و گیاهان سمی مسموم نشوند زیرا تماس پوست با برخی از این گیاهان و یا به دهان بردن آن‌ها منجر به مسمومیت می‌شود.

وی افزود: در سفر از خوردن گیاهان و قارچ‌های خودرو اجتناب شود؛ نباید گیاهان یا قارچ‌ها را به دلیل مصرف آن‌ها توسط جانوران، غیرسمی تلقی کرد زیرا تشخیص گیاهان و قارچ‌های سمی از انواع بی‌خطر آن‌ها بسیار مشکل است.

بختیاری‌نیا بیان کرد: رعایت ایمنی غذایی مانع بروز مسمومیت غذایی می‌شود. توصیه می‌شود در طول سفر از حمل گوشت خام و تخم مرغ خام و فرآورده‌های لبنی با ماندگاری کوتاه خودداری شود زیرا این مواد غذایی بسیار زود فاسد می‌شوند.

وی عنوان کرد: از خرید قوطی‌های کنسرو دارای برآمدگی، فرورفتگی و یا نشتی خودداری کنید و مطمئن شوید که درپوش آن‌ها شکسته نشده باشد. اگر فرآورده‌ای ظاهر و یا بوی ناخوشایندی داشت، به هیچ عنوان آن را نچشید و کنسروها را قبل از مصرف ۲۰ دقیقه در آب در حال جوشیدن حرارت دهید و سپس مصرف کنید.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: باید توجه شود غذاهایی که حاوی سس، تخم مرغ و خامه هستند بسیار زود فاسد می‌شوند بنابراین در سفر برای حمل مواد غذایی فاسدشدنی، از یخ‌دان مناسب استفاده کنید.

وی افزود: در مناطقی که حشرات زیادی وجود دارد، بهتر است روی پوست بدن به ویژه بدن کودک از کرم‌های دورکننده حشرات استفاده شود اما باید توجه داشت استفاده دائم از این مواد سبب حساسیت بیشتر می‌شود. برای پیشگیری از گزش حشرات در محیط‌های باز هم پیراهن آستین بلند بپوشید و کودکان هم شلوار بلند بپوشند.

بختیاری‌نیا با اشاره به خطر مسمومیت با گاز خودرو گفت: هیچگاه در داخل اتومبیل با موتور روشن در مدت هر چند کوتاه نخوابید زیرا این کار سبب بروز مسمومیت کشنده با منوکسیدکربن خواهد شد. همچنین از روشن کردن گاز پیک نیک در داخل چادر و یا اتومبیل یا در محیط‌های بسته دیگر خودداری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین