کد خبر: ۹۳۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی خبر داد؛

توقف پی گیری طرح وحدت در جامعه روحانیت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که فعلا اعضای این تشکل و به ویژه آیت‌الله مهدوی‌کنی که پیش از این قرار بود برای ایجاد وحدت و آرام‌سازی فضای کشور اقداماتی انجام دهند، فعالیتی ندارند و اگر بعد از این شورای مرکزی جامعه مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد، در این راستا فعالیت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌وگویی با ایسنا، با بیان این‌که ممکن است شکل کار جامعه روحانیت تغییر کند، گفت: «روندی که تا به حال این تشکل روحانی داشته است متاسفانه برای برخی سوء برداشت به وجود آورده است، به این معنا که برخی فکر کردند اعضای این تشکل بناست بنشینند و با سران همه‌ی جریانات و آن‌هایی که عامل این آشوب‌های بعد از انتخابات بودند، جلسه گذاشته و آشتی‌کنان راه بیندازند».

وی با بیان این‌که چنین برداشتی درست نیست، گفت:‌ «قطعا اگر قرار باشد چنین اتفاقی هم بیفتد مربوط به جامعه و نخبگان غیر آتش‌بیار معرکه خواهد بود و الا کسانی که خود در آشوب‌ها دخالت داشتند و در مقابل نظام ایستادند، دلیلی ندارد که طرف مذاکره قرار بگیرند».

ابراهیمی با اعتقاد به این‌که کسانی که امنیت جامعه را بر هم زده و موجب شدند که افرادی جان خود را از دست دهند، نمی‌توان با آن‌ها آشتی کرد و طرف مذاکره قرار گیرند، ادامه داد: «در حوادث بعد از انتخابات حقوقی از نظام و مردم ضایع شد لذا نمی‌توان با عاملان این قضیه تعامل و آشتی برقرار کرد».

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که فعالیت‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی که پیش از این مطرح شده است قرار است برای ایجاد اتحاد در کشور اقداماتی داشته باشد در چه چارچوبی است، گفت: «هنوز هیچ قراری وجود ندارد که ایشان کاری انجام دهد».

این نماینده اصولگرای مجلس هم‌چنین در ارزیابی از سخنان اخیر عسگراولادی در خصوص شخصیت‌هایی همچون موسوی و کروبی گفت: «البته تا آنجا که بنده مطلع هستم، ایشان مجددا حرف خود را به نحوی تکمیل کرد و گفت این افراد از نظام خارج شده و در مقابل نظام قرار گرفته‌اند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین