کد خبر: ۹۳۰۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

پزشکیان سیاست تشکیل «دولت وفاق ملی» را به عنوان یک استراتژی انتخاب کرده؛ این تاکتیک نیست

شریعتی درباره رویکرد دولت پزشکیان در مقابل عدم رأی اعتماد احتمالی به برخی وزرا گفت: قاعدتاً آقای پزشکیان سیاست تشکیل دولت وفاق ملی را به عنوان یک استراتژی انتخاب کرده و تاکتیک نیست. ایشان با یک مرحله شکست خوردن از استراتژی خود عقب نمی‌نشیند. انتظار افکار عمومی و حامیان آقای پزشکیان از مجلس و هیئت رئیسه مجلس و نهاد قدرت این است که چالشی ایجاد نکنند.
پزشکیان سیاست تشکیل «دولت وفاق ملی» را به عنوان یک استراتژی انتخاب کرده؛ این تاکتیک نیست
آفتاب‌‌نیوز :

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که شعار تشکیل دولت وفاق ملی یک تاکتیک از سوی پزشکیان نیست. 

شریعتی درباره رویکرد دولت پزشکیان در مقابل عدم رأی اعتماد احتمالی به برخی وزرا به «انتخاب» گفت: قاعدتاً آقای پزشکیان سیاست تشکیل دولت وفاق ملی را به عنوان یک استراتژی انتخاب کرده و تاکتیک نیست. ایشان با یک مرحله شکست خوردن از استراتژی خود عقب نمی‌نشیند. انتظار افکار عمومی و حامیان آقای پزشکیان از مجلس و هیئت رئیسه مجلس و نهاد قدرت این است که چالشی ایجاد نکنند. 

وی افزود: همه می‌دانند که پزشکیان با ملاحظه این لیست را به مجلس داده تا سازمان قدرت در این مقطع، دست پزشکیان را رد نکنند. باتوجه به این بالانسی که پزشکیان در معرفی کابینه طراحی کرده و با انتقادات بسیاری هم مواجه شده، انتظار می‌رود که اگر مسأله نهاد قدرت و مجلس موضوع وفاق ملی است، از کابینه حمایت کنند.

شریعتی تصریح کرد: آقای پزشکیان اگر یک دهن کجی از مجلس ببیند، استراتژی دولت وفاق ملی را کنار نمی‌گذارد. کسی که شعار عدم دعوا دارد، خودش را در ابتدای کار وارد دعوا نمی‌کند.

وی در رابطه با احتمال همراهی قالیباف با دولت جهت به حاشیه راندن رادیکال‌ها بیان کرد: گزارش‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس نسبت به همه مثبت بوده است. با وجود بحث مخالف و موافقی که تاکنون شده، روح جمعی مجلس، موافق همراهی با کابینه است. امیدواریم آقای پزشیکان در این مرحله موفق شود و نشان دهد که توانسته حداقل وجهه‌ی عملی وفاق ملی را در تشکیل دولت به نمای بگذارد.

شریعتی درباره تحلیل برخی فعالان سیاسی مبنی بر اینکه پزشکیان آخرین شانس کشور است، اشاره کرد: خیر این ادعا درست نیست. آقای پزشکیان هنوز مشخص نیست که شانس است یا خیر؛ همانطور که خود ایشان گفته ارزیابی پزشکیان باید مبتنی بر عملکرد دولتشان باشد. الان نمی‌توان قضاوت کرد که آقای پزشکیان اولین شانس یا آخرین شانس است. ایشان با رأی مردم سر کار آمده و باید فرصت داد که عملکردش مورد بررسی قرار بگیرد. مشخص‌ترین بحث‌ها هم در نطق معرفی کابینه‌شان مطرح شد و این مهم‌ترین سندی است که ایشان از رویکرد‌های دولت اعلام کرده است. سیاست در ایران جریان دارد و با فراز و نشیب‌ها طی خواهد شد. من با این جمله که پزشکیان آخرین شانس است همدلی ندارم.

شریعتی درباره رویکرد پزشکیان در برخورد با مسأله گشت ارشاد و فیلترینگ گفت: مستقل از اینکه دولت آقای پزشکیان مستقیماً این دو موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و بخواهد اقدامی در جهت رفع فیلترینگ و حذف مسأله گشت ارشاد داشته باشد، شرایط و فرآیند‌های کلی که در نظام حکمرانی از جمله دولت طی خواهد شد، ناکارآمد بودن این دو سیاست را پیش روی صاحبان قدرت قرار خواهد داد. 

وی تصریح کرد: در بحث فیلترینگ صحبت‌هایی که در مجلس درباره وزیر ارتباطات شد نشان داد که یک اجماع کلی شکل گرفته است که فیلترینگ ناکارآمد است و فیلترشکن‌ها عملاً باعث گران شدن اینترنت و بی کیفیت شدن آن شده است. بنابراین، کشور در حال رسیدن به یک اجماع درباره فیلترینگ است و این شیوه‌ها خود به خود حذف می‌شود. جهت‌گیری دولت اگر توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و شبکه‌های اطلاعات باشد، خود به خود این مسأله هم حل می‌شود و این‌آزاری که ملت می‌بینند برطرف می‌شود. مسأله [گشت ارشاد]حجاب هم حل خواهد شد. مهم این است که دولت پزشکیان اقدامی درباره تشدید این ماجرا نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین