کد خبر: ۹۳۰۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰

روسیه از حمله اوکراین به پل سوم در کورسک خبر داد

مسکو روز دوشنبه ۱۹ اوت تأیید کرد که اوکراین در حمله روز یک‌شنبه خود، سومین پل را نیز روی رودخانه «سیم» در منطقه کورسک روسیه تخریب کرده است
روسیه از حمله اوکراین به پل سوم در کورسک خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

مسکو روز دوشنبه ۱۹ اوت تأیید کرد که اوکراین در حمله روز یک‌شنبه خود، سومین پل را نیز روی رودخانه «سیم» در منطقه کورسک روسیه تخریب کرده است.

یک نماینده از کمیته تحقیقاتی روسیه گفت که پس از حملات هدفمند موشکی و توپخانه‌ای به ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی در روستای کاریژ در تاریخ ۱۸ اوت، پل سوم بر روی رودخانه سیِم آسیب دیده است.

نیرو‌های نظامی روسیه از تاریخ ۶ اوت تاکنون در حال نبرد با نیرو‌های نظامی اوکراین در منطقه کورسک روسیه هستند.

اوکراین اعلام کرده است که در ۱۲ روز گذشته بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تحت کنترل خود درآورده که شامل نزدیک به حدود یکصد شهرک روسیه است.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد اوکراین از راکت‌های غربی که به احتمال زیاد از نوع «هیمارس» و ساخت آمریکا هستند، برای تخریب پلی در رودخانه سیِم در منطقه گلوشکوو استفاده کرده است.

روز یکشنبه، میکولا اولشوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که نیروی تحت امرش با تخریب پل دوم روی رودخانه سیم در منطقه کورسک، ظرفیت یک گروه روسی را که در برابر پیشروی اوکراین مقاومت می‌کرد، محدود کرد.

تحلیل‌گران نظامی بر این نظرند روسیه از سه پل نصب شده روی رودخانه سیم برای تأمین نیرو‌های مورد نیاز خود در منطقه درگیری استفاده می‌کرده است.

یوری پودولیاکا، یک وبلاگ‌نویس نظامی اوکراینی‌تبار و طرفدار روسیه روز یک‌شنبه گفت که اوکراین احتمالاً در روز‌های آینده تلاش خواهد کرد تا کنترل یک پل استراتژیک دیگر روی رودخانه پیسل را به دست گیرد.

منبع: دیده بان ایران 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین