کد خبر: ۹۳۰۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷

علم الهدی: آنجایی که کار، کار یک زن است مرد اشغال نکند

علم الهدی با تأکید بر وجود تناسب در شئون فعالیت‌های اجتماعی، گفت: حرف ما این است که در شئون اجتماعی خودمان تفکیک قائل شویم، آنجایی که کار، کار یک زن است مرد اشغال نکند، بیرون از جای خودشان به‌کارگیری نشوند.
علم الهدی: آنجایی که کار، کار یک زن است مرد اشغال نکند
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسئله هنر در مشهد مغفول مانده است، شاعران، بازیگران و هنرمندان خوبی داریم که باید به آنان توجه شود.

سید احمد علم‌الهدی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب مطبوعات مشهد افزود: متأسفانه شعر و ادب امروز به سمت خوبی کشیده نشده است، بنده با این مخالفم که شعر و ادب که ابزار فرهنگ‌سازی است به سمت ابتذال برود، شما موسیقی را در خط فرهنگ‌سازی استفاده کنید، اثر آن را هم می‌بینید، اما اگر موسیقی در خط ابتذال حرکت کرد، این امر به فرهنگ ما سرایت می‌کند.

وی شعر و ادب را بهترین راه توسعه فرهنگی عنوان و تصریح کرد: پیش از اسلام تاکنون بهترین روش توسعه فرهنگی، ادب و ادبیات بوده است، اگر توانستیم از طریق ادبیات فرهنگ‌سازی کنیم، پیش می‌رویم و این فرهنگ‌سازی ماندگار خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: فردوسی حکیم بوده و فرهنگ ساخته است، اگر در ابیات شاهنامه دقت کنیم، همه فرهنگ‌سازی است، مسئله استقلال را در تمام برنامه‌های جنگی بیان می‌کند و دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی در شاهنامه فردوسی فرهنگ‌سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه در مشهد باید جدی گرفته شود، مسئله سیاست‌گذاری دولت برای مشهد به‌عنوان بخش خاصی از کشور است که متأسفانه کمتر به آن پرداخته‌شده است. وی ادامه‌داد: اصرار داشتیم «کارگروه زیارت» به «شورای زیارت» تبدیل شود، زیرا امکان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مستقل و متناسب با نیاز‌های مشهد و استان وجود داشت، اما این امر نیز محقق نشد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برخی می‌گویند در مشهد یک منطقه زیارتی با تمام امکانات شکل بگیرد و بقیه شهر فضای شهروندی داشته باشد، طرح این موضوع را بزرگ‌ترین خطر برای مشهد و موجب تجزیه هویت این شهر دانست و تأکید کرد: در عربستان سرزمین حرم در تمام برنامه‌ها سرزمین حرم است که امکانات و شئون زیرساختی خاص و متناسب با شأن آن داشته باشد که مشهد نیز باید این‌گونه باشد، مشهد باید زیرساخت‌ها و امکانات خاص خود را داشته باشد.

وی به وسعت و تعدد مسائل در مشهد و خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: کار در مشهد تنها با استاندار و شهردار حل نمی‌شود و بخشی از مسائل از عهده آنان نیز خارج است، چون با سلسله مسائلی از جمله مسائل جاری شهر و استان، مسائل امنیتی و ازاین‌دست روبرو می‌شوند که نمی‌توانند به موضوع زیارت توجه لازم را داشته باشند ازاین‌رو نیاز به برنامه‌ریزی‌های ملی دارد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین با تأکید بر وجود تناسب در شئون فعالیت‌های اجتماعی، گفت: حرف ما این است که در شئون اجتماعی خودمان تفکیک قائل شویم، آنجایی که کار، کار یک زن است مرد اشغال نکند، بیرون از جای خودشان به‌کارگیری نشوند.

وی، حوزه تعلیم و تربیت را یکی از عرصه‌های موفقیت زنان در جامعه بیان کرد و گفت: خانم‌ها در مسئله آموزش و پرورش و علوم تربیتی موفق‌تر هستند، زیرا ارتباطی که او می‌تواند با دانش‌آموز برقرار کند و اثرگذاری تربیتی که بر او داشته باشد، اثرگذاری موفق‌تر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین