کد خبر: ۹۳۰۵۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸

وزیر پیشنهادی فرهنگ هیچ مخالفی در مجلس نداشت؛ موافقان هم سخنرانی نکردند

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت سید عباس صالحی سخنرانی نکردند.
وزیر پیشنهادی فرهنگ هیچ مخالفی در مجلس نداشت؛ موافقان هم سخنرانی نکردند
آفتاب‌‌نیوز :

صلاحیت و برنامه‌های سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم صبح روز سه‌شنبه -۳۰ مرداد ماه- در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد، و هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت او سخنرانی نکردند.

در روز نخست بررسی صلاحیت های وزیران پیشنهادی، علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم هیچ کدام از نمایندگان مجلس در مخالفت با برنامه های کاظمی سخنرانی نکردند.

بر اساس آیین نامه اگر هیچ نماینده‌ای به عنوان مخالف سخنرانی نکند، موافقی هم صحبت نخواهد کرد و بلافاصله بعد از قرائت گزارش کمیسیون تخصصی، وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه های خود می پردازد. 

این در حالی است که کمیسیون فرهنگی مجلس، صلاحیت و برنامه‌های سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را با حداکثر آرا تائید کرد.

سیدعباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولد ۱۳۴۳ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی ۱۳۹۶) است.

او دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده؛ هرچند لباس روحانیت به تن ندارد.

صالحی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادان ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

سیدعباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی از ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین