کد خبر: ۹۳۰۵۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

بایدن مشعل را به هریس داد؛ «ترامپ قدرت صدای زنان را کشف خواهد کرد»

بایدن گفت که زمان ممنوعیت سلاح‌های جنگی در ایالات متحده فرا رسیده است. او گفت که از «آزادی رای دادن و انتخاب» محافظت خواهند کرد. به اعتقاد او، «ترامپ در انتخابات آینده قدرت صدای زنان را کشف خواهد کرد.» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا سپس گفت: مفتخرم که به تعهدم عمل کردم و دولت من نشان‌دهنده تنوع ایالات متحده است.
بایدن مشعل را به هریس داد؛ «ترامپ قدرت صدای زنان را کشف خواهد کرد»
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس‌جمهور آمریکا در میان حامیانش به رد خشونت سیاسی در ایالات متحده پرداخت و گفت روزهای بهتری در راه است. او همچنین مدعی شد که برای حل و فصل جنگ اوکراین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین کار می‌کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) در کنوانسیون حزب دموکرات که در شیکاگو در حال برگزاری است، در میان تشویق حامیانش به روی صحنه آمد و سخنرانی کرد.

بایدن با بیان اینکه آمریکا را دوست دارد، گفت در آمریکا جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد.

او در این کنوانسیون چهار روزه که تا پنج‌شنبه ادامه دارد، افزود: دموکراسی پیروز شده و اکنون باید حفظ شود.

به گفته بایدن، «ما در نبردی برای حفظ روحیه ایالات متحده هستیم و بهترین روزهای ما پشت سر ما نیست، بلکه در پیش است.»

در همین حال شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، نیروهای امنیتی آمریکا معترضانی که تلاش داشتند بنری با نوشته «مسلح کردن اسرائیل را متوقف کنید» را حین سخنرانی بایدن بالا ببرند، از سالن اخراج کردند.

بایدن گفت: پس از اینکه دیدم افراط‌گرایان در حال تظاهرات و دادن شعارهای نازی بودند، در انتخابات شرکت کردم. افراط‌گرایان راست، رئیس‌جمهور سابق را متحد خود می‌دیدند.

اشاره بایدن به حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان است که باعث شورش علیه کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ شد. او به این اشاره کرد که ترامپ گفته بود در میان راست افراطی افراد خوبی وجود دارد.

بایدن گفت: بعد از اینکه دیدم ترامپ چه کرد، تصمیم گرفتم در انتخابات قبلی شرکت کنم. ۸۱ میلیون آمریکایی در انتخابات قبلی برای حفظ دموکراسی به ما رای دادند. من مصمم بودم طبقه متوسط ​​را بازسازی کنم و رئیس‌جمهور همه آمریکایی‌ها بودم، چه به من رای دادند یا نه.

رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا که به نفع معاونش کامالا هریس در انتخابات کنار کشیده است و این مراسم در واقع تاییدیه رسمی نامزدی هریس است، افزود: شما به همراه هریس به بزرگترین پیشرفت تاریخ دست یافته‌اید و اقتصاد ما پس از بحران همه‌گیری کرونا، قوی‌ترین اقتصاد جهان است.

جو بایدن در سخنرانی خود گفت: ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، اما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. در مورد زیرساخت‌ها از جمله جاده‌ها، فرودگاه‌ها، بنادر و غیره و ترامپ علی‌رغم وعده‌هایش هیچ زیرساختی ایجاد نکرد.

رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به شهروندان آمریکایی گفت که «صنایع آمریکا به لطف رأی‌دهندگان آمریکایی بازگشته‌اند و ما مشاغل زیادی ایجاد کرده‌ایم.» به اعتقاد او، آمریکا توانسته «بزرگترین قانون آب و هوا در تاریخ» را برای محدود کردن گرمایش زمین تصویب کند.

بایدن در این نمایش انتخاباتی گفت که در کنار هریس به بازگشایی مدارس و افزایش دستمزد معلمان پس از همه‌گیری کرونا کمک کرد.

او با اشاره به رقیب انتخاباتی هریس در انتخابات نوامبر امسال گفت: ترامپ کشور ما را یک ملت شکست‌خورده توصیف می‌کند، اما او شکست‌خورده است و ما رهبری جهان را داریم و چه کسی می‌تواند این کار را انجام دهد؟

به ادعای بایدن، میزان جرم و جنایت در دوره ترامپ بالا بود و اکنون در حال کاهش است.

بایدن به شغل قبلی هریس اشاره کرد که دادستان بوده و آن را با ترامپ که چندین محکومیت در پرونده‌های متعدد قضایی دارد، مقایسه کرد. او گفت: زمانی که دادستان را در کاخ سفید قرار دهیم، نه یک جنایتکار محکوم، میزان جرم و جنایت کاهش خواهد یافت.

مساله مرز جنوبی آمریکا و عبور بی‌رویه مهاجران، دغدغه دیگر آمریکایی‌هاست که بایدن به آن اشاره کرد. او گفت: ترامپ به دروغگویی درباره مرز ادامه می‌دهد و اوست که پس از مذاکره با جمهوری‌خواهان در کنگره، لایحه حفاظت از مرز را از بین برد. عبور مهاجران غیرقانونی از مرز کاهش یافته است و ما مانند ترامپ آن‌ها را تحقیر نخواهیم کرد.

بایدن همچنین گفت که زمان ممنوعیت سلاح‌های جنگی در ایالات متحده فرا رسیده است. او گفت که از «آزادی رای دادن و انتخاب» محافظت خواهند کرد. به اعتقاد او، «ترامپ در انتخابات آینده قدرت صدای زنان را کشف خواهد کرد.» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا سپس گفت: مفتخرم که به تعهدم عمل کردم و دولت من نشان‌دهنده تنوع ایالات متحده است.

در شرایطی که تنها ۷۷ روز تا انتخابات باقی مانده است و مشخص شده که بایدن نمی‌خواهد دور دوم ریاست جمهوری داشته باشد، سیاست خارجه او بیش از پیش در کانون توجه قرار گرفته است. او احتمالا در شرایطی از کاخ سفید می‌رود که غرب آسیا ناآرام است و جنگ اوکراین ادامه دارد.

بایدن با نادیده گرفتن شکست‌های سیاسی خودش و با انتقاد از ترامپ گفت: من مانند ترامپ در برابر ظالمانی مانند پوتین سر فرود نیاوردم و هریس هم تعظیم نخواهد کرد.

جو بایدن با اشاره به گسترش ناتو بعد از جنگ اوکراین ادعا کرد «ما ناتو را متحد و فنلاند و سوئد را به آن اضافه کردیم» و سپس با بی‌توجهی به شکست‌های نیروهای مسلح اوکراین در جنگ گفت «پوتین فکر می‌کرد ظرف ۳ روز کی‌یف را کنترل می‌کند، اما اوکراین پس از ۴ سال همچنان آزاد است.»

این سیاستمدار دموکرات آمریکایی همچنین به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اشاره کرد؛ جنگی که صهیونیست‌ها با کارشکنی خود اجازه نمی‌دهند آتش‌بس برقرار شود و هر روز به جنایات خود ادامه می‌دهند. بایدن گفت: ما به کار برای بازیابی گروگان‌ها و پایان دادن به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم.

جو بایدن مدعی شد: ما شبانه‌روز برای جلوگیری از گسترش درگیری، اتحاد مجدد گروگان‌ها با خانواده‌هایشان و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه کار می‌کنیم. ما برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و پایان دادن به این جنگ کار می‌کنیم. بسیاری از مردم بی‌گناه از هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی کشته شدند.

رهبر کاخ سفید همچنین افزود: ما باید از دموکراسی خود محافظت کنیم و باید رای خود را به صندوق بیندازیم، ترامپ را شکست دهیم و هریس را به عنوان رئیس‌جمهور کشور انتخاب کنیم. ترامپ بیشترین افزایش بدهی دولت را به همراه داشت و اکنون به دنبال کاهش مالیات به نفع ثروتمندان است. هریس از سیستم‌های بازنشستگی، آزادی‌های مدنی و آزادی رای محافظت خواهد کرد.

بایدن گفت: ما در ژانویه ۲۰۲۰ در آستانه از دست دادن هر چیزی بودیم که ایالات متحده برای آن ایستاده است و این تهدید هنوز وجود دارد. ترامپ گفته در صورت شکست، نتایج انتخابات نوامبر را رد خواهد کرد و در این مورد جدی است. ترامپ گفت که از روز اول دیکتاتور خواهد بود و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد. ما در انتخابات قبلی دموکراسی را نجات دادیم و باید دوباره این کار را انجام دهیم. آینده ایالات متحده در دست رای‌دهندگان است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اذعان کرد: در دوران حرفه‌ای خودم اشتباهات زیادی مرتکب شدم، اما تمام تلاشم را کردم.

بایدن سخنرانی خود را با بیان اینکه «قلب و روح» خود را برای چندین دهه به این کشور داده است، پایان داد. او در جمع حاضران گفت: صادقانه می‌توانم بگویم، من نسبت به زمانی که به‌عنوان یک سناتور ۲۹ساله ایالات متحده انتخاب شدم، نسبت به آینده خوش‌بین‌تر هستم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین