کد خبر: ۹۳۰۵۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
ابر مادربزرگ کاتالان فوت کرد

پیرترین فرد جهان با ۱۱۷ سال سن از دنیا رفت/ عکس

ماریا برانیاس موررا، پیرترین فرد جهان با ۱۱۷ سال سن، در خواب از دنیا رفت. او رویدادهای تاریخی جهانی از جمله دو جنگ جهانی و جنگ داخلی اسپانیا را تجربه کرد.
پیرترین فرد جهان با ۱۱۷ سال سن از دنیا رفت/ عکس
آفتاب‌‌نیوز :

ماریا برانیاس موررا، پیرترین فرد جهان با ۱۱۷ سال سن، در خواب از دنیا رفت. او  در ۴ مارس سال ۱۹۰۷ در سانفرانسیسکو به دنیا آمد. ماریا دختر یک زوج مهاجر اسپانایی بود که یک سال پیش از تولد او به ایالت متحده مهاجرت کردند و هشت سال بعد تصمیم گرفتند به اسپانیا برگردند. او رویدادهای تاریخی جهانی از جمله دو جنگ جهانی و جنگ داخلی اسپانیا را تجربه کرد. طول عمر قابل توجه او به ژنتیک خوب و سبک زندگی مثبت و آرام نسبت داده شده است. زندگی و سلامت برانیاس الهام بخش تحقیقات مداوم در مورد بیماری‌های مرتبط با افزایش سن بوده است و میراث او همچنان بر جامعه علمی تاثیر می‌گذارد. 

پیرترین فرد جهان با ۱۱۷ سال سن از دنیا رفت/ عکس

مریا با وجود سن بالا، تا آخر عمر فعال، اجتماعی و از نظر ذهنی تیز و سریع باقی ماند. او مرتبا به‌روزرسانی‌هایی را در حساب x (توئیتر سابق) خود با نام « ابر مادربزرگ کاتالان»  "Super Catalan Grandma," به اشترک می‌گذاشت. او در حساب توئیتری‌اش خود را اینگونه توصیف می‌کرد:« من پیر هستم، خیلی پیر، اما احمق نیستم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین