کد خبر: ۹۳۰۵۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰

قول ترامپ برای نصف کردن هزینه انرژی

دونالد ترامپ وعده داد اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، در نخستین سال حضورش در کاخ سفید، با افزایش تولید، هزینه انرژی را نصف خواهد کرد اما هریس، باعث سه تا چهار برابر شدن هزینه انرژی می‌شود.
قول ترامپ برای نصف کردن هزینه انرژی
آفتاب‌‌نیوز :

ترامپ روز دوشنبه، در مراسمی در یک کارخانه تولید دفاعی در پنسیلوانیا، اعلام کرد اگر وارد کاخ سفید شود، در نخستین سال ریاست جمهوری خود، برنامه آتی برای خودروهای برقی را حذف خواهد کرد و سیاستهای انرژی سبز را لغو می‌کند.

ترامپ حتی به حاضران هشدار داد اگر هریس در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، هزینه‌های انرژی، سه برابر و چهار برابر خواهد شد و آمریکا یک قطره نفت هم تولید نخواهد کرد. وی همچنین دولت بایدن را به جهاد رگولاتوری برای تعطیلی نیروگاه‌ها متهم کرد.

دولت بایدن، برنامه سیاست‌های انرژی متفاوتی نسبت به ترامپ داشته است و هریس خاطرنشان کرده است اگر به عنوان رئیس جمهور وارد کاخ سفید شود، همین خط را دنبال خواهد کرد.

از سوی دیگر، ترامپ طرفدار «نفوذ انرژی» آمریکا مانده و افزایش هر چه بیشتر تولید نفت و گاز را برای تبدیل آمریکا به یک کشور خودکفا و گسترش نفوذ بین‌المللی از طریق صادرات انرژی، تشویق می‌کند.

ترامپ ماه گذشته در مصاحبه‌ای با بلومبرگ، گفت: اگر پیروز شود، تولید نفت آمریکا را افزایش خواهد کرد و این کالا را «طلای مایع» خواند.

رئیس جمهور سابق آمریکا به بلومبرگ گفته بود: ما بیش از هر کس دیگری، طلای مایع داریم. ما به انرژی با قیمت پایین نیاز داریم. مزیتی که ما نسبت به کشورهای دیگر از جمله کشورهای بسیار بزرگ داریم، این است که بیش از هر کسی انرژی داریم. ما انرژی واقعی داریم. انرژی کهه کار میکند. باد کار نمی‌کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ترامپ با این ادعا که مزارع بادی و خورشیدی، نه برای محیط زیست خوب هستند نه انرژی با هزینه و قیمت اندک فراهم می‌کنند، گفته بود باد کار نمی‌کند. باد خیلی گران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین