کد خبر: ۹۳۰۶۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱

مدیریت بحران در مناطق شمالی پایتخت هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر احتمال فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمالی این استان و مناطق شمالی فیرزکوه خبر داد و گفت: از رودها فاصله بگیرید و به ارتفاعات نروید.
مدیریت بحران در مناطق شمالی پایتخت هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

حامد یزدی‌مهر روز سه‌شنبه درباره وضعیت هوای تهران اظهار کرد: هشدار زرد هواشناسی مبنی بر بروز سامانه ناپایداری‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز تا فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد پیش‌بینی داده شده است بنابراین مردم باید این موضوع را به خوبی رعایت کرده که به ارتفاعات نروند.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام هواشناسی در بعضی ساعت‌ها برای دامنه و ارتفاعات شمالی استان تهران به ویژه مناطق شمالی فیروزکوه مخاطراتی همانند رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است گفت: لغزندگی و اختلال موقت در تردد، به ویژه در نواحی کوهستانی و امکان آبگرفتگی و جاری شدن روان آب از اثرات این مخاطرات است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: به شهروندان توصیه می‌شود از حضور در نواحی کوهستانی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند، همچنین نسبت به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها توجه لازم را داشته باشند و از طبیعت‌گردی در نواحی مذکور پرهیز کنند.

یزدی‌مهر از پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع وزش باد شدید تا بسیار شدید لحظه‌ای و در نیمه جنوبی استان گاهی با گرد و خاک و کاهش کیفیت (هوا) نیز خبر داد و ادامه داد: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها وخطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها وجود دارد بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود از حضور در کنار داربست‌ها و ساختمان‌های نیمه کاره و سست بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بیان کرد: هشدار زرد برای آمادگی بیشتر به دستگاه‌های اجرایی و امدادی ابلاغ شده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین