کد خبر: ۹۳۰۶۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳

تاثیر مکمل‌های روغن ماهی بر کاهش کلسترول!

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های روغن ماهی می‌تواند به کاهش سطح کلسترول در افرادی که به صورت ژنتیکی مستعد کلسترول بالا هستند، کمک کند.
تاثیر مکمل‌های روغن ماهی بر کاهش کلسترول!
آفتاب‌‌نیوز :

محققان تأکید می‌کنند که تغییرات در سبک زندگی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کنترل کلسترول، حتی در افرادی که به صورت ژنتیکی به سطوح بالای کلسترول تمایل دارند، داشته باشد.

ایتانگ سان، محقق ارشد از دانشگاه جورجیا، اظهار داشت: «پیشرفت‌های اخیر در مطالعات ژنتیکی به ما امکان می‌دهد تا خطر ژنتیکی کلسترول بالا را پیش‌بینی کنیم.»، اما او افزود: «پیش‌بینی‌های فعلی باید بهبود یابد، زیرا تفاوت‌های فردی در سبک زندگی، مانند مصرف مکمل‌های روغن ماهی، در نظر گرفته نمی‌شود.»

در این مطالعه، محققان با استفاده از داده‌های ژنتیکی بیش از ۴۴۱،۰۰۰ نفر از ساکنان بریتانیا، احتمال ژنتیکی هر فرد برای داشتن کلسترول بالا را محاسبه کردند. شرکت‌کنندگان همچنین در پرسشنامه‌هایی درباره مصرف مکمل‌های روغن ماهی و ارائه نمونه‌های خونی برای بررسی سطوح کلسترول خود شرکت کردند.

نتایج این تحقیق نشان داد که افرادی که مکمل‌های روغن ماهی مصرف می‌کردند، با توجه به ژنتیک خود، سطح کلسترول پایین‌تری نسبت به حد انتظار داشتند. این کاهش به ویژه در سطح کلسترول کل، کلسترول بد (LDL) و تری‌گلیسیرید مشاهده شد. همچنین مشخص شد که مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهند.

ایتانگ سان در پایان اظهار داشت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که در نظر گرفتن سبک زندگی می‌تواند پیش‌بینی‌های ژنتیکی را بهبود بخشد و تأیید می‌کند که مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند به مقابله با استعداد ژنتیکی کلسترول بالا کمک کنند.»

منبع: فرتاک نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین