کد خبر: ۹۳۰۸۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹

چرا برخی از نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرا صحبت نکردند؟

طبق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی نمایندگان مخالف و موافق با قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند لذا بعضا یک نفر دو سه نوبت صحبت کرده و فرد دیگر فرصتی برای بیان اظهارات پیدا نمی‌کند پس این دلیلی نیست که بگوییم نماینده‌ای فعال و نماینده‌ای دیگر غیرفعال است.
چرا برخی از نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرا صحبت نکردند؟
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره چگونگی انتخاب نمایندگان برای اظهارنظر به عنوان موافق و مخالف وزرای پیشنهادی پرداخت.

محمدباقر قالیباف در پایان جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه گفت: همیشه در ادوار مختلف این سوال مطرح است که چرا تعدادی از نمایندگان دو سه نوبت به عنوان موافق و مخالف صحبت می‌کنند و برخی دیگر از نمایندگان علی‌رغم داشتن تخصص و تسلط فرصتی برای بیان اظهارات‌شان پیدا نمی‌کنند.

وی توضیح داد: طبق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی نمایندگان مخالف و موافق با قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند لذا بعضا یک نفر دو سه نوبت صحبت کرده و فرد دیگر فرصتی برای بیان اظهارات پیدا نمی‌کند پس این دلیلی نیست که بگوییم نماینده‌ای فعال و نماینده‌ای دیگر غیرفعال است چرا که همه نمایندگان در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی چه در کمیسیون‌ها وچه در صحن علنی مجلس حضور حداکثری داشتند مگر آنکه در ماموریت باشند.

در همین رابطه رضا حاجی‌پور نماینده ارومیه در تذکری گفت که مردم بدانند که صحبت نمایندگان به عنوان مخالف و موافق براساس قرعه‌کشی است و به همین دلیل برخی از نمایندگان فرصتی برای بیان اظهارات بیان نکردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین