کد خبر: ۹۳۰۸۳۶
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

چه خبر از پشه آئدس؟

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به افزایش دما و همچنین گرمی هوا گزش پشه آئدس در شرایط فعلی کمتر شده است.
چه خبر از پشه آئدس؟
آفتاب‌‌نیوز :

هادی باقری اظهار کرد: بر اساس تحقیقات پشه آئدس نمی‌تواند در دمای بالای ۳۰ درجه فعالیت چشمگیری داشته باشد لذا با توجه به افزایش دما و همچنین گرمی هوا گزش پشه کمتر شده است.

این کارشناس سلامت با بیان اینکه احتمال می‌رود که فعالیت پشه آئدس در شهریور و مهر ماه افزایش یابد، خاطرنشان کرد: با کاهش دمای هوا احتمال شیوع و گزیدگی پشه آئدس بیشتر شده و همچنین احتمال ابتلا به تب دنگی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: افرادی که به استان‌هایی چون گیلان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر و همچنین افرادی که به کشورهای حاشیه خلیج فارس مسافرت می‌کنند، توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را در قبال گزیدگی این پشه رعایت کنند.

باقری در ادامه بیان کرد: سردرد، درد پشت حدقه چشم و کمردرد از علائم گزش پشه آئدس ناقل بیماری است و افرادی که دارای این علائم هستند باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: خوشبختانه تعداد ابتلا به پشه گزیدگی همان یک موردی بود که در خرداد ماه مشاهده شد و به طور کلی تعداد موارد مبتلا در کل کشور کنترل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین