کد خبر: ۹۳۰۸۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷

قضات در پرونده‌های طلاق قبل از صدور حکم با زوجین صبحت کنند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: هر کاری که لازم است باید انجام دهیم تا پایه‌های کانون خانواده مستحکم شوند و بهتر آنکه قضات در پرونده‌های طلاق قبل از صدور حکم، زوجین را دعوت و با آن‌ها صحبت کنند، زیرا ممکن است صحبت با زوجین زمینه سازش بین آن‌ها را فراهم سازد.
قضات در پرونده‌های طلاق قبل از صدور حکم با زوجین صبحت کنند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی بیان کرد: امیداواریم خداوند متعال به برکت این ایام و به دعا‌هایی که زائران اربعین حسینی تحت قبة الحسین دارند، عزت و کرامت و عظمت اسلام را روز به روز افزایش دهد و دشمنان اسلام و رژیم کودک‌کش صهیونسیتی را سرنگون کند.

وی گفت: اربعین امام حسین (ع) یک حادثه منحصر به فرد است. در روایات برای اربعین امام حسین (ع) جایگاه ویژه و خاصی در نظرگرفته شده است و در حدیث معروف امام عسگری (ع) یکی از نشانه‌های مومن و شیعه زیارت اربعین است که می‌فرماید: عَلاماتُ المؤمنِ خَمسٌ: صَلَواتُ إحدی و خَمسینَ، و زیارةُ الأربعینَ، و التَّخَتُّم بِالیَمینِ، و تَعفیرُ الجَبینِ، و الجَهْرُ بِبسم اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ. به این معنا که نشانه‌های مؤمن پنج چیز است: نماز پنجاه و یک رکعت (واجب و نافله در طول شبانه روز)، زیارت اربعین حضرت سیّد الشّهداء (علیه السّلام)، انگشتر در دست راست نمودن، پیشانی بر خاک گذاردن، بلند گفتن بسم الله الرّحمن الرّحیم در نماز‌های جهریّه (صبح، مغرب و عشاء).

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: خوشبختانه در عصر حاضر مردم سراسر دنیا به ویژه شیعیان از جمله هموطنان ما در تکریم اربعین حسینی گل کاشته‌اند. حادثه و مراسمی که نظیر آن را نمی‌توان در هیچ کجای دنیا مشاهده کرد و این یک خار در چشم دشمنان است.

وی گفت: وجود مقدس امام حسین (ع) برای دنیای بشریت به ویژه شیعیان دارای برکات زیادی است، زیرا برای هیچ یک از معصومین علیهم‌السلام مراسم اربعین برگزار نمی‌شود، اما برای امام حسین (ع) توصیه به برگزاری مراسم اربعین شده است و اگر کسی توفیق تشرف به حرم امام حسین (ع) را نداشت می‌تواند در روز اربعین به زیارت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برود.

منتظری در ادامه این جلسه با بیان اینکه گزارش عملکرد سالانه قوه قضاییه از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات به دیوان عالی کشور ارسال شده است، گفت: عملکرد دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، در همه حوزه‌ها مثبت بوده است که نشان می‌دهد تعداد ورودی پرونده‌ها در تمام شعب و پرونده‌های مختومه در سال ۱۴۰۲ بیشتر شده است.

وی در رابطه با پرونده‌های طلاق اذعان داشت: بنده نسبت به پرونده‌های طلاق دغدغه زیادی دارم و متاسفانه شاهد افزایش پرونده‌های طلاق هستیم و این خطری است که کانون خانواده‌های ما را تهدید می‌کند و آسیب جدی است و نباید از کنار آن ساده عبور کرد، زیرا فرزندان طلاق در معرض آسیب‌های زیادی هستند.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان گفت: هر کاری که لازم است باید انجام دهیم تا پایه‌های کانون خانواده مستحکم شوند و بهتر آنکه قضات در پرونده‌های طلاق قبل از صدور حکم، زوجین را دعوت و با آن‌ها صحبت کنند، زیرا ممکن است صحبت با زوجین زمینه سازش بین آن‌ها را فراهم سازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین