کد خبر: ۹۳۰۹۲۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

تاکید صدر اعظم آلمان بر حمایت از اوکراین

صدر اعظم آلمان در سفر به مولداوی با اشاره به اینکه آلمان از حمایت خود از اوکراین دست بر نمی‌دارد بر لزوم تداوم حمایت‌ها از این کشور تاکید کرد.
تاکید صدر اعظم آلمان بر حمایت از اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان به رغم بحث ها در مورد کاهش بیشتر بودجه آلمان، متعهد به حمایت از اوکراین و جمهوری کوچک همسایه آن یعنی مولداوی شده است. این مقام آلمانی در سفری کوتاه به کیشینو، پایتخت مولداوی، گفت: آلمان از حمایت خود از اوکراین دست برنمی‌دارد.

صدراعظم آلمان افزود: تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهیم کرد و بزرگترین حامی ملی اوکراین در اروپا خواهیم بود. صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه تنها آمریکا به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی می تواند کارهای بیشتری نسبت به آلمان انجام دهد افزود: از این نظر این چیزی است که همه در اوکراین می توانند روی آن تکیه کنند.

شولتز در اولین سفر خارج از کشور پس از تعطیلات تابستانی امروز (چهارشنبه) وارد جمهوری مولداوی شد. وی می‌خواهد در کیشینو، پایتخت این کشور با دورین ریسین، نخست وزیر و مایا ساندو رئیس‌جمهور این کشور گفتگو کند. موضوعات این دیدار از جمله تأثیرات جنگ علیه اوکراین بر این کشور همسایه و حمایت مستمر از مولداوی به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا است.

در این شرایط وزارت خارجه آلمان هم روسیه را به عدم تمایل به مذاکره صلح در اوکراین متهم کرده است.

سخنگوی وزات امور خارجه آلمان اعلام کرده که تمایلی از طرف روسیه برای مذاکره برای پایان دادن به جنگ در اوکراین نمی بیند.

وزارت خارجه آلمان مدعی شد که دولت روسیه به جای آغاز مذاکرات با اوکراین در مورد صلح عادلانه، خواستار الحاق مناطقی است که نیروهای مسلح روسیه حتی کنترل آنها را هم ندارند. این سخنگو همچنین به توانایی روسیه برای پایان دادن به جنگ در هر زمان اشاره کرد.

این سخنگو همچنین گفت که با توجه به بحث ها در جریان مبارزات انتخاباتی جاری در تورینگن و زاکسن باید گفت که اوکراین برای دفاع از خود در برابر جنگ به سلاح های مناسب نیاز دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: این شرایط پیرامون درخواست برای مذاکرات فوری نادیده گرفته می‌شود و این همچنین نشان می‌دهد که برخی فرضیات در بحث سیاسی داخلی چقدر اشتباه هستند.

اخیراً درخواست هایی مبنی بر توقف تحویل تسلیحات به اوکراین و فشار بیشتر برای راه حل های دیپلماتیک با روسیه مطرح شده است. "مایکل کرچمر"، نخست وزیر ایالت زاکسن از حزب دموکرات مسیحی خواستار قطع کمک های تسلیحاتی به اوکراین شده است.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان و اتحاد صحرا واگنکنشت (BSW) هم مخالف تحویل تسلیحات به اوکراین و طرفدار مذاکرات فوری بین اوکراین و روسیه هستند. رهبر حزب واگنکنشت نیز ائتلاف ها را به موضع شرکای خود در قبال مسئله جنگ در اوکراین وابسته کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین