کد خبر: ۹۳۰۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

نشانه‌های عفونت گوش چیست؟

عضو هیات علمی گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عفونت‌های گوش، با تب و نشانه‌های عمومی یک بیماری تب دار، ظاهر می‌شود که پس از انجام معاینات پزشکی و در صورت لزوم آنتی بیوتیک تجویزمی گردد.
نشانه‌های عفونت گوش چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شریفیان، ضمن بیان این مقدمه که گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با قدمتی ۷۰ ساله منشأ خدمات بسیاری در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و درمانی بوده و با کسب رتبه‌های برتر بورد تخصصی، در سال‌های پیاپی و از جمله سال ۱۴۰۲ افتخارات ارزشمندی را در کارنامه فعالیت‌های خود به ثبت رسانده افزود: عفونت‌های حاد گوش در بالغین، معمولا توسط یک بیماری زمینه‌ای همچون آلرژی و انحراف بینی شدید، پولیپ بینی و انسداد در بینی در فصل سرما به وجود می‌آیند و نشانه‌های آن با علامت بیماری‌های گوش کودکان مانند گوش درد، افت شنوایی، احساس سنگینی در گوش شباهت دارد.

وی ادامه داد: عفونت‌های گوش، با تب و علائم عمومی یک بیماری تب دار، تظاهرمی کند و پس از معاینات پزشکی، در صورت لزوم آنتی بیوتیک تجویزمی گردد. ضمن اینکه توصیه می‌شود از تجویز خودسرانه آنتی بیوتیک و دیگر درمان‌های جانبی اکیدا خودداری شود، چرا که آن‌ها باعث بوجودآمدن عارضه و مشکلات متعدد می‌شود.

دکتر شریفیان در خصوص مشکلات مربوط به گوش در افراد سالخورده نیز گفت: افراد سالمند که به طور ناگهانی دچار گرفتگی و سنگینی گوش می‌شوند، معمولا همزمان دچار گرفتگی بینی در ناحیه پشت بینی که تنها علامت آن، احساس سنگینی و گرفتگی یک طرفه گوش است می‌شوند و این علامت می‌تواند نشان دهنده یک تومور بدخیم باشد؛ لذا کم شنوایی‌های یک طرفه گوش که به تدریج و همزمان با پارگی وسنگینی گوش در فرد سالمند و گاهی در فرد جوان ایجاد می‌شود، علامت یک بدخیمی است، که حتما باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین