کد خبر: ۹۳۱۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
عراقچی اعلام کرد

مدیریت تنش با آمریکا و بازسازی روابط با اروپا در گروی توقف رویکرد خصمانه آن‌ها

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرگزاری ژاپنی، بر لزوم توقف رویکرد خصمانه آمریکا در قبال ایران و رفع تحریم‌ها تاکید کرد.
مدیریت تنش با آمریکا و بازسازی روابط با اروپا در گروی توقف رویکرد خصمانه آن‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه جدید ایران سید عباس عراقچی در مصاحبه چهارشنبه با خبرگزاری کیودو ژاپن گفت که به عنوان گامی مهم به سوی رفع تحریم‌ها بر اقتصاد ایران و بازگشت به روابط تجاری عادی در سطح بین‌المللی، وزارت خارجه ایران به دنبال مدیریت تنش با واشنگتن و بازسازی روابط با کشور‌های اروپایی خواهد بود، اما این در صورتی است که آن‌ها رویکرد خصمانه خود در قبال ایران را در راستای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و رفع تحریم‌ها کنار بگذارند. 

به گزارش کیودو، وی گفت «در سخنرانی خود در مجلس شورای اسلامی درباره سیاست خارجی، بر هدف مهم رفع تحریم‌ها بخصوص تحریم‌های یکجانبه از طریق مذاکرات جدی، متمرکز و زمانمند در عین رعایت اصول اساسی ملت تاکید کردم».

عراقچی همچنین در تشریح سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران که او سکاندار دستگاه دیپلماسی آن است، بر توسعه روابط با کشور‌های شرق آسیا و جایگاه ژاپن در این زمینه تاکید کرد.

به گفته عراقچی، وزارت متبوع او روابط تهران و توکیو را در همه زمینه‌ها تقویت خواهد کرد و با ژاپن برای رسیدگی به بحران منطقه همکاری مشترک خواهد داشت.

او با بیان این که به ظرفیت و توانایی‌های کشور ژاپن واقف است و معتقد است که این کشور می‌تواند در بخش انرژی، نفت و اقتصاد ایران نقش مهمتری داشته باشد، گفت که «ایران از شرکت‌های ژاپنی مایل به فعالیت در حوزه نفت و انرژی استقبال می‌کند» و افزود «ژاپن می‌تواند به میادین نفتی ایران بازگردد و به توسعه تولیدات نفتی آن کمک کند». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین