کد خبر: ۹۳۱۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷

چین از شهروندان خود خواست که لبنان را ترک کنند

سفارت چین در بیروت روز پنجشنبه از شهروندان خود خواست، هرچه سریعتر لبنان را ترک کنند.
چین از شهروندان خود خواست که لبنان را ترک کنند
آفتاب‌‌نیوز :

همچنین همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، ناور هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا به خاورمیانه رسید.

این دومین پیام سفارت چین در بیروت در ۱۵ روز گذشته است.

سفارت چین در لبنان ۱۵ مردادماه نیز در بیانیه‌ای با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه به شهروندان چینی درباره سفر به این کشور هشدار داد و تاکید کرد: در سفر به لبنان احتیاط کنید.

به گزارش ایرنا، این سفارتخانه در این بیانیه با اعلام این که لبنان در شرایط کنونی از وضعیت امنیتی دشوار و پیچیده‌ای برخوردار است، از چینی‌ها خواست که در صورتی که قصد دارند به این کشور سفر کنند، تمام نکات ایمنی را در نظر گرفته و در آماده‌باش کامل باشند.

سفارت چین در لبنان در بیانیه خود همچنین به شهروندان و موسسات چینی که هم اکنون در این کشور به سر می‌برند توصیه کرد که در فعالیت‌های خود حداکثر احتیاط را در پیش گرفته و اقدامات ایمنی را افزایش دهند.

به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه، سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس در لبنان نیز پیش‌تر از شهروندان خود خواستند تا هرچه سریعتر و تا زمانیکه پرواز‌های تجاری در دسترس است، نسبت به ترک خاک این کشور اقدام کنند.

سفارت آمریکا در لبنان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه چندین شرکت هواپیمایی پرواز‌های خود به لبنان را به حالت تعلیق در آورده یا لغو کرده و اکثر بلیت‌های خطوط هوایی باقی‌مانده نیز پیشتر به فروش رفته است، به شهروندان خود توصیه کرد تا هرچه زودتر و تا زمانیکه هنوز پرواز‌های تجاری در دسترس است، نسبت به ترک خاک لبنان اقدام کنند.

سفارت انگلیس نیز در لبنان نیز در بیانیه مشابه‌ای خطاب به شهروندان خود نوشت: اگر هنوز در لبنان هستید به شما توصیه می‌کنیم تا زمانی که هنوز پرواز‌های تجاری در دسترس هستند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن لبنان را ترک کنید.

توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد هم در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور از تعطیلی موقت سفارت سوئد در لبنان به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در این کشور خبر داد.

مقام‌های بلژیک، نروژ، فرانسه، لتونی، اوکراین، روسیه، آذربایجان، هند، آلمان و قزاقستان نیز پیش از این به شهروندان خود توصیه کرده بودند که از سفر به لبنان خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین