کد خبر: ۹۳۱۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲

ورود مهاجران به انگلیس از طریق کانال مانش رکورد زد

آمار رسمی دولت انگلیس نشان می‌دهد، شمار مهاجرانی که از طریق کانال مانش خود را به این کشور رساندند، در نیمه اول سال جاری میلادی رکورد تازه‌ای زده و به بیش از ۱۸ هزار نفر رسیده است.
ورود مهاجران به انگلیس از طریق کانال مانش رکورد زد
آفتاب‌‌نیوز :

آماری که وزارت کشور انگلیس پنجشنبه منتشر کرد، نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۱۳ هزار و ۴۸۹ نفر با استفاده از قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور کردند تا خود را به انگلیس برساند.
 
این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است که رکوردی جدید در این دور به شمار می‌آید. شمار مهاجرانی که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ از کانال مانش خود را به انگلیس رساندند ۱۱ هزار و ۴۳۳ نفر بود.
 
این آمار نشان می‌دهد که ورود مهاجران بخش خدمات بهداشت و درمان و دانشجویان و خانواده‌های آنها به انگلیس در ماه‌های اخیر کاهش یافته است.
 
این کاهش ناشی از مقررات محدودکننده‌ای که دولت ریشی سوناک نخست وزیر سابق انگلیس در مورد صدور روادید اعمال کرد تا روند مهاجرت به این کشور را کاهش دهد.
 
بر اساس این گزارش، صدور روادید برای کارکنان بخش بهداشت و درمان از ماه آوریل تا ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهارپنجم کاهش یافت.
 
همچنین صدور روادید برای دانشجویان ۱۳ درصد و صدور روادید برای خانواده‌های آنها در نیمه اول سال جاری میلادی ۸۱ درصد کاهش داشته است.
 
گزارش وزارت کشور انگلیس حاکی است ۸۱ درصد از کسانی که بدون داشتن مجوز قانونی وارد این کشور شده‌اند با استفاده از قایق‌های کوچک خود را به انگلیس رسانده‌اند.
 
این گزارش نشان می‌دهد ۱۸ درصد کسانی که در سال منتهی به ژوئن خود را به انگلیس رسانده‌اند، از شهروندان افغانستان، ۱۳ درصد ایرانی، ۱۰ درصد ویتنامی، ۱۰ درصد ترکیه‌ای و ۹ درصد سوریه‌ای بوده‌اند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین