کد خبر: ۹۳۱۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

ارسال کمک نظامی جدید ۱۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده حدود ۱۲۵ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارسال خواهد کرد.
ارسال کمک نظامی جدید ۱۲۵ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

این مقامات آمریکایی که از خبرگزاری «آسوشیتدپرس» درخواست کردند که نامشان فاش نشود، روز گذشته (پنجشنبه) تصریح کردند که آخرین بسته کمکی برای کی‌یف، موشک‌های دفاع هوایی، مهمات برای سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا «هیمارس»، موشک‌های «جاولین» و مجموعه‌ای از موشک‌های ضدتانک دیگر، سامانه‌ها و تجهیزات ضد پهپاد و ضد جنگ الکترونیک، مهمات توپخانه ۱۵۵ و ۱۰۵ میلی‌متری، خودروها و تجهیزات دیگر را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، اعلام رسمی ارسال این کمک‌ها ممکن است امروز (جمعه) انجام شود. همچنین این تسلیحات از «ذخایر پنتاگون» تامین می‌شود که می‌تواند هر چه سریعتر به اوکراین تحویل داده شود.

آسوشیتدپرس افزود: ارسال این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای اوکراینی به گسترش حملات غافلگیرکننده خود به خاک روسیه ادامه می‌دهند، جایی که مقامات می‌گویند حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع از اراضی اطراف منطقه «کورسک» را تصرف کرده‌اند.

طبق این گزارش، مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بارها اعلام کرده‌اند که ایالات متحده با رهبران اوکراینی صحبت کرده است تا به ارزیابی بهتری از اهداف بلندمدت آنها برای عملیات کورسک دست یابد، به‌ویژه زمانی که می‌بینند روسیه در حال پیشروی در نزدیکی شهر «پوکروفسک» اوکراین است.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: اگر پوکروفسک سقوط کند، دفاع اوکراین با این شکست به خطر می‌افتد و روسیه را به هدف اعلام شده‌اش برای تصرف منطقه «دونتسک» نزدیک می‌کند.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد در حمله‌ای غافلگیرانه با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۱۷ مرداد یعنی یک روز پس از حمله فرامرزی اوکراین به منطقه کورسک، آن را محکوم و اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که حمله این کشور به کورسک نشان می‌دهد ادعاها و تهدیدهای مسکو در رابطه با خط قرمزهای نظامی و مقابله به مثل «بلوف» و بی اساس است.

وی از متحدان غربی خود خواست قوانین ممنوعیت استفاده از سلاح‌های خارجی را که به دنبال نگرانی‌ها در رابطه با واکنش مسکو وضع شده‌اند را کاهش داده و جسورانه‌تر عمل کنند.

در حالی که نیروهای کی‌یف به منطقه «کورسک» روسیه فشار می‌آورند، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا به تازگی گفت که واشنگتن می‌توانست به راحتی به اقدامات اوکراین در منطقه مرزی کورسک روسیه پایان دهد.

از سوی دیگر، نیروی هوایی اوکراین روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که در حمله به منطقه کورسک در روسیه از یک بمب ساخت آمریکا استفاده کرده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین