کد خبر: ۹۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

نخستین آزمایش بالینی واکسن سرطان ریه در هفت کشور جهان آغاز شد

با آغاز آزمایش بالینی نخستین واکسن سرطان ریه در هفت کشور جهان، اولین بیمار در بریتانیا دوز تزریقی این واکسن را دریافت کرد. این واکسن که «بی‌ان‌تی ۱۱۶» نام دارد و شرکت «بیو‌اِن‌تِک» آن را ساخته، برای از بین بردن شایع‌ترین شکل سرطان ریه طراحی شده و از عود کردن آن جلوگیری می‌کند. پزشکان و کارشناسان از پتانسیل این واسکن جدید برای «پیشگام» بودن در نجات جان هزاران نفر استقبال کرد‌ه‌اند.
نخستین آزمایش بالینی واکسن سرطان ریه در هفت کشور جهان آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

با آغاز آزمایش بالینی نخستین واکسن سرطان ریه در هفت کشور جهان، اولین بیمار در بریتانیا دوز تزریقی این واکسن را دریافت کرد.
 
این واکسن که «بی‌ان‌تی ۱۱۶» نام دارد و شرکت «بیو‌اِن‌تِک» آن را ساخته، برای از بین بردن شایع‌ترین شکل سرطان ریه طراحی شده و از عود کردن آن جلوگیری می‌کند.
 
پزشکان و کارشناسان از پتانسیل این واسکن جدید برای «پیشگام» بودن در نجات جان هزاران نفر استقبال کرد‌ه‌اند.
 
سرطان ریه سالانه جان حدود ۱.۸ میلیون نفر در جهان را می‌گیرد و نرخ بقا در افراد مبتلا به اشکال پیشرفته این بیماری، که در آن تومورها گسترش یافته‌اند، به طور ویژه بسیار پایین است.
 
اکنون متخصصان در حال آزمایش این واکسن جدید هستند که به بدن دستور می‌دهد سلول‌های سرطانی را شکار کرده و آنها را از بین ببرد که از عود این بیماری جلوگیری می‌کند.
 
در نخستین مرحله از آزمایش واکسن یادشده، مراکزی تحقیقاتی در هفت کشور بریتانیا، ایالات متحده، آلمان، مجارستان، لهستان، اسپانیا و ترکیه راه‌اندازی شده است.
 
در بریتانیا نیز به همین منظور شش مرکز در انگلستان و ولز راه‌اندازی شده‌اند.
 
بر اساس گزارش‌ها، این واکسن به ۱۳۰ بیمار که در مراحل مختلف سرطان ریه قرار دارند، تزریق خواهد شد.
 
هدف این واکسن این است که برخلاف شیمی‌درمانی، سیستم ایمنی فرد برای مقابله با سرطان را تقویت کند و در عین حال به سلول‌های سالم بدن آسیبی نرساند.
 
این نخستین بار نیست که واکسنی برای مبارزه با بیماری سرطان آزمایش می‌شود.
 
در خردادماه سال جاری، سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس خبر داد که آزمایش بالینی واکسن‌های شخصی‌سازی‌شده سرطان را آغاز کرده است که بر اساس آن، هر فرد مبتلا به سرطان واکسن متناسب با تومور خود را دریافت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین