کد خبر: ۹۳۱۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰

وزیر دفاع ایالات متحده: واشنگتن در سراسر منطقه به‌خوبی آمادهٔ دفاع از اسرائیل است

وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید در تماس با همتای اسرائیلی خود دربارهٔ خطر تشدید تنش از سوی ایران گفت‌وگو کرده و به او اطمینان داده که ایالات متحده در سراسر منطقه به‌خوبی آمادهٔ دفاع از اسرائیل است.
وزیر دفاع ایالات متحده: واشنگتن در سراسر منطقه به‌خوبی آمادهٔ دفاع از اسرائیل است
آفتاب‌‌نیوز :

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، خبر گفت‌وگویش با یوآو گالانت را روز جمعه دوم شهریور در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و نوشت در تماس با وزیر دفاع اسرائیل، «بر تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل تأکید و بیان کردم که آمریکا در سراسر منطقه به‌خوبی آمادهٔ دفاع از اسرائیل و حفاظت از نیروها و تأسیسات خود است».
 
وزیر دفاع ایالات متحده در این تماس همچنین دربارهٔ مسائل دیگر منطقه، از جمله درگیری‌ها در مرز اسرائیل و لبنان و ضرورت نهایی کردن توافق آتش‌بس غزه با وزیر دفاع اسرائیل گفت‌وگو کرد.
 
یک روز پیشتر سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده از تغییرات در آرایش نظامی و تجهیزات آمریکا در خاورمیانه خبر داده و گفته بود این تغییرات «پیامی قدرتمند برای بازدارندگی» به ایران منتقل کرده و بر محاسبات ایران اثر می‌‌گذارد.
 
سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون، در نشست خبری خود گفت اعزام نیرو و جابه‌جایی‌های اخیر ناوهای آمریکا در منطقه همچنین این پیام را می‌فرستد که «در صورت نیاز به دفاع از اسرائیل، آمریکا کنار اسرائیل ایستاده است».
 
همزمان با حضور رؤسای سی‌آی‌ای و موساد در قاهره برای از سرگیری مذاکرات با مقامات مصر و قطر، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته است توافق «در چشم‌انداز قرار گرفته» است.
 
دولت جو بایدن در مذاکرات دوحه در روزهای ۲۵ و ۲۶ مرداد یک «پیشنهاد واسط» را به امید زدن پل روی شکاف‌های ناشی از اختلاف مواضع اسرائیل و حماس ارائه کرده بود تا دستیابی به توافق امکان‌پذیر شود.
 
با این حال، خبرگزاری رویترز روز جمعه دوم شهریور به نقل از «ده منبع آگاه از مذاکرات اخیر دوحه» نوشت درخواست اسرائیل برای ادامهٔ استقرار نیروهای اسرائیلی در غزه مانع از دستیابی به توافق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین