کد خبر: ۹۳۱۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱

آمریکا خواستار خروج شهروندان این کشور از اوکراین شد

وزارت خارجه ایالات متحده به دلیل افزایش نگرانی نسبت به حملات موشکی روسیه، در بیانیه‌ای به شهروندان خود در اوکراین هشدار داد که هر چه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.
آمریکا خواستار خروج شهروندان این کشور از اوکراین شد
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه وزارت خارجه ایالات متحده آمده است: روسیه ممکن است در روزهای آینده به ساختمان‌های دولتی در کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین حمله کند.

این بیانیه می‌افزاید: انتظار می‌رود زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین نیز هدف حملات نیروهای روسیه قرار گیرند.

در همین ارتباط سفارت ایالات متحده در کی‌یف نیز در بیانیه‌ای به شهروندان آمریکایی هشدار داد: وضعیت امنیتی در اوکراین به شدت بی‌ثبات است و شرایط ممکن است بدون هشدار، بدتر شود.

سفارت آمریکا در کی‌یف در بیانیه خود به شهروندان آمریکایی توصیه کرده است تا اوکراین را از طریق زمینی و ترجیحاً با استفاده از وسایل نقلیه شخصی ترک کنند چرا که در حال حاضر کم‌خطرترین روش ترک اوکراین استفاده از وسایل نقلیه شخصی است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این در مورد حمله موشکی اوکراین به منطقه «کورسک» و حملات پهپادی به مناطق دیگر روسیه، گفت: این «اقدامات تروریستی وحشیانه» که با هدف تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی، کشتار و ارعاب غیرنظامیان انجام شده را به شدت محکوم می‌کنیم.

این دیپلمات روس با تاکید بر اینکه «پاسخ سخت روسیه» به حمله اوکراین به خاک این کشور زمان زیادی نخواهد برد، افزود: شکی نداریم «سازمان‌دهندگان و عاملان این جنایات» از جمله متولیان خارجی آنها در برابر این اقدامات پاسخگو خواهند بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: واضح است که حملات موشکی و پهپادی اوکراین به مناطق روسیه، ماهیت تروریستی دارند.

زاخارووا ادامه داد: بار دیگر از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که «حملات تروریستی شبه‌نظامیان اوکراینی» را محکوم کنند، اگرچه مطمئن هستیم که این پاسخ، سکوت شرم‌آور نهادهای مربوطه خواهد بود.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین