کد خبر: ۹۳۱۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

ایران خواستار استرداد مجرمان از اسپانیا شد

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در دیدار با سفیر اسپانیا خواستار استرداد کلاهبرداران و مجرمانی به ایران شد که به اسپانیا متواری شده‌اند.
ایران خواستار استرداد مجرمان از اسپانیا شد
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو سانچس بندیتو گاسپار؛ سفیر اسپانیا در تهران با کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار همکاری‌های حقوفی ـ قضایی و حقوق بشری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

غریب‌آبادی در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای تقویت تعاملات و گسترش روابط و همکاری‌های حقوقی ـ قضایی و حقوق بشری ایران با اسپانیا، گفت: گفت‌وگوی‌های تخصصی حقوق بشری و تبادل تجربیات حقوقی قضایی میان هیئت‌ها و نظام‌های قضایی دو کشور، می‌تواند علاوه بر توسعه همه‌جانبه روابط، به اتباع دو کشور نیز کمک قابل توجهی کند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در این دیدار همچنین همکاری در حوزه استرداد مجرمین را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تعداد معدودی از کلاهبرداران و مجرمان به اسپانیا متواری شده‌اند و ما درخواست استرداد آن‌ها را داریم. اسپانیا نباید به یک پناهگاه امن برای مجرمان و کلاهبرداران تبدیل شود.

سفیر اسپانیا نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد معاون رئیس قوه قضاییه برای تبادل تجربیات حقوقی و قضایی و حقوق بشری، اظهار کرد: مواضع و درخواست‌های ایران در حوزه استرداد مجرمین را به مادرید منعکس و پیگیری خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین