کد خبر: ۹۳۱۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶

خط‌مشی سیاست خارجی به روایت عراقچی

وزیر امور خارجه با تأکید بر تداوم سیاست همسایگی، تعامل عزتمندانه و فرصت‌محور با اروپا از موضع برابر و بر مبنای احترام متقابل؛ استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و تلاش برای رفع شرافتمندانه تحریم‌ها را خط‌مشی سیاست خارجی دولت چهاردهم خواند.
خط‌مشی سیاست خارجی به روایت عراقچی
آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جدید شامگاه جنعه دوم شهریور با اشاره به گفتگو‌های تلفنی پنجشنبه و جمعه بعد از تصدی سمت وزارت امور خارجه عنوان کرد: دیشب و امروز وزرای خارجه سوریه، لبنان و عراق برای تبریک تماس گرفتند. ادامه سیاست همسایگی؛ همکاری و هم‌افزایی با کشور‌های پیرامونی؛ حمایت بی‌دریغ، پیوسته و همه‌جانبه از محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین؛ همچنان اساس سیاست خارجی ایران را تشکیل خواهد داد.

وی افزود: امروز (جمعه) وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه نیز برای تبریک تماس گرفتند. تعامل عزتمندانه، کارکردگرا و فرصت‌محور با اروپا از موضع برابر و بر مبنای احترام متقابل؛ استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و بالاخره کوشش برای رفع شرافتمندانه تحریم‌ها؛ خط مش سیاست خارجی ماست.

به گزارش فارس، عراقچی در این تماس‌های تلفنی درباره اوضاع جاری در غزه نیز گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی دیوید لامی همتای انگلیسی گفت که ایران خواهان گسترش جنگ و افزایش تنش در منطقه نیست، اما از حق قطعی خود برای پاسخ به اقدام جنایتکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران عدول نخواهد کرد.

عراقچی همچنین جمعه شب در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تحریم‌های ضد ایرانی بیان کرد: ماموریت را مقام معظم رهبری تعریف فرمودند، ماموریت اول که اولویت بیشتری هم دارد بحث خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم‌هاست که این یک ماموریت است که به کل دولت مربوط می‌شود و کل دولت باید در این جهت حرکت کند و وزارت امور خارجه هم در همین جهت باید کمک کرده و حرکت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین