کد خبر: ۹۳۱۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸

گفت‌وگوی «زلنسکی» و «شولتس» در مورد وضعیت میدان جنگ اوکراین

خبرگزاری رویترز گزارش داد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (شنبه) در گفت‌وگو با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، او را از وضعیت میدان جنگ با روسیه مطلع کرده است.
گفت‌وگوی «زلنسکی» و «شولتس» در مورد وضعیت میدان جنگ اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که امروز (شنبه) با اولاف شولتس در مورد وضعیت میدان نبرد پس از حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه و همچنین نیاز کی‌یف به دفاع هوایی و خودرو‌های زرهی رایزنی کرده است.

همچنین سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که شولتس در این تماس بار دیگر بر «همبستگی تزلزل‌ناپذیر و مداوم» خود با ملت اوکراین در دوران جنگ تاکید کرده است.

پیش از این نیز صدراعظم آلمان در واکنش به گزارش رسانه‌ها در مورد کاهش کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین، گفته بود: برلین از گذشته بزرگ‌ترین حامی کی‌یف در اروپا بوده است و همچنان بزرگ‌ترین حامی اروپایی اوکراین باقی خواهد ماند.

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین حامی نظامی کی‌یف پس از ایالات متحده، تاکنون مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی از جمله توپخانه سنگین و موشک‌انداز‌ها را به اوکراین تحویل داده است.

در همین حال، «راین متال» شرکت سازنده تانک‌های آلمانی ۲۲ مرداد ماه گزارش داد که سفارشات جدیدی از دولت برلین برای حمایت از تلاش‌های جنگی اوکراین دریافت کرده است.

از سوی دیگر، سرگئی نچایف سفیر روسیه در آلمان به تازگی اعلام کرد که ممکن است برلین تنوع تسلیحات ارسالی خود به اوکراین را نسبت به گذشته گسترش داده و از جمله خودرو‌های زرهی جدیدتری به این کشور ارسال کند.

نیرو‌های اوکراینی روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد در حمله‌ای غافلگیرانه با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۱۷ مرداد یعنی یک روز پس از حمله فرامرزی اوکراین به منطقه کورسک، آن را محکوم و اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین