کد خبر: ۹۳۱۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

پوست روی «تاول» را نکنید

یک متخصص پوست و مو با اشاره به احتمال بروز تاول پا در پیاده‌روی اربعین، از زوار خواست تا از ترکاندن تاول پا خودداری کرده و پوست روی تاول را از آن جدا نکنند.
پوست روی «تاول» را نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی ابراهیمی با اشاره به طولانی بودن مسیر پیاده‌روی اربعین، بر لزوم استفاده از کفش مناسب برای این پیاده‌روی تاکید کرد و افزود: کفش نامناسب احتمال ایجاد ضایعات پوستی و بویژه تاول پا را تشدید می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود افراد از کفش مناسب برای این پیاده‌روی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کفش‌های ورزشی استاندارد با پاشنه دو سانت برای پیاده‌روی اربعین مناسب است، گفت: کفش باید بگونه‌ای باشد که پا در آن احساس راحتی داشته باشد.

ابراهیمی گفت: در صورت ایجاد تاول پا، توصیه می‌شود افراد از ترکاندن تاول و یا جداکردن پوسته روی آن بطور جد خودداری کنند.

وی افزود: برای درمان تاول پا ابتدا باید آن را ضدعفونی کرده و سپس گوشه‌ای از آن را سوراخ و مایع درون آن را تخلیه کرد.

ابراهیمی گفت: با تخلیه مایع درون تاول، بازهم نباید پوسته روی آن جدا شود، چرا که این لایه پوست مانند یک پانسمال عمل کرده و از ورود میکروب و عفونت در محل تاول جلوگیری می‌کند.

این متخصص پوست و مو در ادامه با تاکید بر لزوم شست و شوی پا بصورت مرتب در مسیر پیاده‌روی گفت: بعد از چند ساعت پیاده‌روی، پا‌ها باید شست و شو داده شده و قدری به آن‌ها استراحت داده شود.

ابراهیمی گفت: مراقبت مستمر از پا‌ها برای بیماران دیابتی اهمیت بیشتری دارد، چرا که هر گونه ایجاد زخم و ضایعات در پا برای این بیماران می‌تواند مشکل ساز شود، بنابراین بیماران دیابتی باید هر چند ساعت یکبار پا‌های خود را شست و شو داده و مراقب باشند که ضایعه‌ای در پای آن‌ها ایجاد نشود.

این متخصص پوست و مو گفت: افرادی هم که از قبل ضایعاتی مانند میخچه و زگیل دارند، باید از قبل به فکر درمان باشند که در طول مسیر پیاده روی دچار مشکل نشوند و حتما مراقب باشند که وضعیت این ضایعات وخیم‌تر نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین