کد خبر: ۹۳۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۹

انتقاد معاون دانشگاه شریف از طرح تخصیص سهمیه 20 درصدی به متاهلان در کنکور

با این طرح‌ها، ازدواج‌های صوری شکل می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف با انتقاد از خبر اختصاص سهمیه 20 درصدی به متاهلین در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، گفت: «این طرح‌ها مشکلی را حل نخواهد کرد».

دکتر علی مقداری در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه قطعاً هیچ کشور پیشرفته‌ای برای حل مشکل ازدواج و تنظیم خانواده اولویت ورود به تحصیلات تکمیلی را به متاهلین خود نمی‌دهد، گفت: «با این سبک که پیش می‌رویم و از کیسه آموزش عالی برای رفع مشکلات خرج می‌کنیم، ممکن است در سالهای بعد برای رفع سایر مشکلات جامعه، راه‌حل اختصاص سهمیه در آموزش عالی پیش‌بینی شود».

وی تصریح کرد: «به جای این طرح‌ها آیا بهتر نیست بگویند به دانشجویان متاهل وام به میزان مناسب و کم بهره تعلق می‌گیرد، تا آینده آموزش عالی کشور را دست خوش طرح‌های عجولانه نکنند».

وی تاکید کرد: «این گونه طرح‌ها نه تنها مشکل ازدواج را حل نمی‌کند بلکه مشکلات دیگر را نیز حل نخواهد کرد و تنها مشکلات جدیدی به آموزش عالی می‌افزاید».

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف، اذعان کرد: «با این طرح‌ها، ازدواج‌های صوری و تقلبی شکل می‌گیرد که نه تنها گره‌ای از مشکلات جامعه را باز نمی‌کند بلکه گره‌های بیشتری را نیز به آموزش عالی وارد می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین