کد خبر: ۹۳۱۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

رد معلمان در گزینش به دلیل «تصویر پروفایل؟!»

دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش درباره ادعای رد شدن دانشجو معلمان در گزینش آن هم فقط به دلیل عکس پروفایل توضیحاتی داد و گفت: رد شدن در گزینش فقط به دلیل تصویر پروفایل و بدون تذکر قبلی صحت ندارد.
رد معلمان در گزینش به دلیل «تصویر پروفایل؟!»
آفتاب‌‌نیوز :

سید امیرمحمد خرازانی؛ نماینده وزیر آموزش و پرورش در هیأت مرکزی گزینش و دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش، درباره طرح ادعایی مبنی بر "مخالفت با استخدام قطعی به دلیل عکس پروفایل" گفت: ادعای تأیید نشدن وضعیت استخدامی دانشجومعلمان به دلیل عکس پروفایل را رد می‌کنم در این مورد مطرح شده باید کل پرونده فرد بررسی شود، این موضوع که دانشجو فقط به دلیل عکس پروفایل در گزینش رد شود، صحت ندارد.

 وی افزود: دانشجو معلمان در دوران تحصیل استخدام آزمایشی هستند و پس از چهارسال مجدد گزینش می‌شوند، در مواردی شاهد بودیم که فرد مشکوک به اعتیاد پس از انجام آزمایش، اعتیادش مثبت شد و طبق قانون نمی‌توانیم به فرد دارای اعتیاد اجازه حضور در کلاس درس را بدهیم.

دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا نسبت به عکس پروفایل یا گذاشتن تصاویر بدون حجاب در پروفایل هم حساسیت نشان می‌دهید؟ مطرح کرد: در این موارد ابتدا به فرد تذکر می‌دهیم، اگر دانشجو معلمی بعد از ۴ سال ضوابط گزینش را نداشت، طبق قانون اجازه داریم درباره او تصمیم‌گیری کنیم، اما شیوه رفتار بدین صورت است که به افراد فرصت می‌دهیم.

وی ادامه داد: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری می‌توانیم فرد را به مدت یک سال استخدام رسمی نکنیم، اما او همچنان می‌تواند شاغل باشد و در این مدت وضعیت او را رصد می‌کنیم.

رد معلمان در گزینش به دلیل «تصویر پروفایل؟!»

خرازانی تأکید کرد: روال کار بدین گونه است که ابتدا به افراد تذکر و فرصت می‌دهیم مگر در موارد خاص همچون اعتیاد، استعلام از دستگاه‌های امنیتی و محکومیت قضایی.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز در آرای صادره توسط هیئت مرکزی گزینش مشاهده نکردم که فردی از دانشجو معلمان به خاطر تصویر پروفایل و بدون تذکر قبلی دچار مشکل شده باشد، گفت: اگر فردی دراین باره ادعایی دارد به هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش مراجعه کند. البته در مورد پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ممکن است مواردی در حوزه فضای مجازی وجود داشته باشد که آن هم حتماً بررسی دقیق می‌شود.

دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از وزرای سابق آموزش و پرورش مدتی قبل اعلام کرده بود که یک دانشجو معلم به دلیل نگهداری از گربه در منزل رد گزینش شده است، این دانشجو معلم نزد بنده آمد و پرونده او را مجدد بررسی کردم، این دانشجو معلم می‌گفت " تصور کردم، چون به مصاحبه‌گر گفته بودم در خانه گربه دارم من را در گزینش رد کرده‌اند"، اما دلیل رد شدن او موضوع دیگری بود که در بررسی مجدد توسط گزینش، تأیید شد و هم اکنون به عنوان معلم شاغل است.

خرازانی درباره ادعای مطرح شده مبنی بر رد شدن ۸ هزار دانشجو معلم در گزینش گفت: این عدد صحیح نیست، در دو سال گذشته از بین ۵۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان، پرونده ۸۰۰ نفر در هیئت مرکزی گزینش بررسی شده که مشکل ۷۰ درصد حل شده است و پرونده سایر افراد در دست بررسی است.

وی درباره ادعای مطرح شده مبنی بر دریافت جریمه ۶۰۰ میلیون تومانی مطرح کرد: فردی که بعد از ۴ سال تحصیل از ادامه اشتغال انصراف می‌دهد باید هزینه دوران تحصیل را پرداخت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین