کد خبر: ۹۳۱۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲

واکنش جلیل محبی به اعتراف خاندوزی به اشتباه دولت رئیسی

جلیل محبی در واکنش به اعتراف خاندوزی در مورد اشتباه بودن حذف ارز ترجیحی مطرح کرد: حرف امروز شما عذر بدتر از گناه است.
واکنش جلیل محبی به اعتراف خاندوزی به اشتباه دولت رئیسی
آفتاب‌‌نیوز :

جلیل محبی، عضو هیئت علمی مرکز پژوهش‌های مجلس، خطاب به احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم نوشت: «آقای دکتر خاندوزی، من هم با شما به دولت قبل رفتم، اما تصمیمات غلط موجب نشد سکوت کنم و به مرکز پژوهش‌ها برگشتم. این حرف امروز شما عذر بدتر از گناه است.»

سید احسان خاندوزی، وزیر سابق اقتصاد و دارایی، در پاسخ به اتفاقات سال ۱۴۰۱ و حذف ارز ترجیحی در این سال گفت: «داستان ارز ۴۲۰۰ تومانی یکی از نقاط جدی و پرمناقشه در سیاست‌گذاری دولت بود. همان‌طور که مطلع هستید، حذف ارز ترجیحی برای کالا‌های خاص به‌دلایل متعددی از سوی کارشناسان و تحلیل‌گران اقتصادی پیشنهاد شد، با این حال، نمی‌خواهم همه آن استدلال‌ها را بازگو کنم، اما به هر حال این تصمیم تبدیل به یک تکلیف قانونی شد. بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، دولت مکلف شده بود که در این سال با ارز ترجیحی خداحافظی کند و به‌جای آن، روش‌های حمایتی دیگری برای مردم در پیش بگیرد.»

وی افزود: «به همین دلیل، دولت موظف شد تنها ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کل سال ۱۴۰۰ اختصاص دهد. در نیمه اول سال، تقریباً این مبلغ به‌طور کامل مصرف شد و دولت باید مصوبه مجلس را اجرا می‌کرد، البته ما در وزارت اقتصاد و دارایی با این زمان‌بندی و جزئیات موافق نبودیم، اما مسئولیت کل پروژه با سازمان برنامه بود.»

واکنش جلیل محبی به اعتراف خاندوزی به اشتباه دولت رئیسی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین