کد خبر: ۹۳۱۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶

آموزش ساخت اکانت psn برای استفاده از دنیای جذاب بازی‌های آنلاین

آموزش ساخت اکانت psn یا همان PlayStation Network یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار‌هایی است که باید بعد از خرید این کنسول انجام دهید. در واقع برای اینکه بتوانید به بازی‌های مختلف شرکت سونی دسترسی داشته و به‌راحتی آن‌ها را روی کنسول خود نصب کنید، باید قبل از هر کاری حساب کاربری پی اس ان بسازید.
آموزش ساخت اکانت psn برای استفاده از دنیای جذاب بازی‌های آنلاین
آفتاب‌‌نیوز :

با اینکه ساخت اکانت psn بسیار آسان است، اما بیشتر افراد هنگام اجرای مراحل آن با مشکل مواجه می‌شوند. مهم‌ترین دلیلی که کاربران ایرانی را با مشکل مواجه می‌کند، عدم ارائه محصولات توسط شرکت سونی است. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از شرکت‌های دنیا به دلیل تحریم‌ها علیه ایران، محصولات خود را به‌صورت مستقیم برای کشور ما ارائه نمی‌کنند.

در نتیجه کاربران ایرانی هنگام ساخت اکانت شبکه پلی استیشن باید کشور دیگری را انتخاب کرده و از گیفت کارت همان کشور برای شارژ اکانت خود استفاده کنند. در ادامه این مطلب ابتدا به طور کامل نحوه ساخت اکانت ps۴ و ps۵ را بیان کرده و سپس آموزش ساخت اکانت psn را به‌صورت مرحله مرحله بررسی می‌کنیم.

آموزش ساخت اکانت PSN برای پلی استیشن

قبل از اینکه به دنبال قیمت گیفت کارت پلی استیشن باشید، باید ابتدا اکانت psn خود را بسازید و بر اساس ریجن آن برای خرید گیفت کارت اقدام کنید. در ابتدا و برای اینکه بتوانید ساخت اکانت psn را انجام داده و به تمام بازی‌ها دسترسی پیدا کنید، ابتدا باید مراحل ساخت اکانت را پشت سر بگذارید.

نحوه ساخت اکانت ps۴ و ps۵

برای ساخت حساب کاربری پلی استیشن می‌توانید از مرورگر خود استفاده کنید. برای انجام این کار وارد مرورگر شده و بعد از مراجعه به صفحه مدیریت حساب سونی، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • با ورود به صفحه میدیریت حساب سونی، صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید در آن گزینه ایجاد حساب کاربری جدید (Create New Account) را انتخاب کنید.
  • در این مرحله یک صفحه جدید برایتان باز می‌شود که با انتخاب گزینه Create، فرایند سخت اکانت آغاز می‌شود.
  • سپس یک کادر بزرگ نمایش داده می‌شود که باید اطلاعات لازم را بر اساس شرایط خود وارد کنید. توجه داشته باشید که در قسمت انتخاب کشور، اسم ایران به دلیل عدم پشتیبانی شرکت سونی وجود ندارد. در نتیجه شما باید در بخش Country/Region کشور کارت یا اکانت خود را انتخاب کرده و سپس از طریق گزینه Language زبان را انتخاب کنید. همچنین اگر کشور آمریکا را انتخاب کرده‌اید، باید از طریق بخش State or Province یکی از ایالت‌های آن را انتخاب کنید.
  • در این مرحله از شما خواسته می‌شود که تاریخ تولد خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که این اطلاعات را به طور دقیق وارد کنید، چون بعدا از آن به‌عنوان سوال امنیتی استفاده می‌شود.
  • بعد از وارد کردن تاریخ تولد خود، یک صفحه جدید برایتان باز می‌شود که باید در کادر اول ایمیل خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که ایمیل شما باید معتبر باشد تا در صورت نیاز بتوانید بازیابی رمز اکانت را انجام دهید. سپس در کادر‌های دوم و سوم باید یک رمز دلخواه وارد کنید.
  • در این مرحله یک پازل ساده نمایش داده می‌شود که باید آن را حل کنید؛ در واقع با اجرای این پازل ثابت می‌کنید که ربات نیستید.
  • در مرحله بعد گزینه‌های مختلفی نمایش داده می‌شود که هرکدام محتوا‌های مختلفی را شامل می‌شود. در این بخش، شما باید انتخاب کنید که چه محتوا‌هایی به شما نمایش داده شود؛ هنگامی انتخاب‌های لازم را انجام دادید، روی گزینه Confirm کلیک کنید.
  • در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که نحوه اطلاع‌رسانی درباره محصولات و بازی‌ها را انتخاب کنید. در این بخش، می‌توانید یکی از گزینه‌های ایمیل و نوتیفیکیشن کنسول بازی را فعال کنید.
  • با انجام این مراحل تقریبا ساخت اکانت پلی استیشن به اتمام رسیده است و می‌توانید به سراغ آموزش ساخت اکانت psn بروید. در اینجا کافی است که به ایمیل خود وارد شده و پیام دریافتی از سونی را تایید کنید. سپس گزینه Already Verified را انتخاب کنید.
  • در نهایت می‌توانید ورود دو مرحله‌ای به اکانت را فعال کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله امکان وارد کردن شماره ایران وجود دارد؛ درصورتی‌که علاقه‌ای به انجام این کار ندارید، روی گزینه Skip کلیک کنید.

آموزش ساخت اکانت psn برای استفاده از دنیای جذاب بازی‌های آنلاین

آموزش ساخت اکانت برای پلی استیشن ۴

آموزش ساخت اکانت psn بسیار آسان است، برای انجام این کار باید مراحل انجام آن را به‌ترتیب انجام دهید تا در عرض چند دقیقه اکانت خود را بسازید. مراحلی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل ساخت اکانت psn برای پلی استیشن ۴ هستند:

  • در مرحله اول باید وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش مدیریت حساب (Account Management) روی گزینه Sign In to Play Station Network کلیک کنید.
  • در اینجا باید مطابق تصویر زیر روی new user کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.
  • در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، دو گزینه create a user و play as a guest را مشاهده می‌کنید که باید روی گزینه create a user کلیک کنید.
  • در این مرحله دو کار جداگانه مشاهده می‌کنید که باید با وارد کردن ایمیل و پسورد وارد اکانت خود شوید (آموزش ساخت اکانت را در بالا توضیح دادیم). درصورتی‌که هنوز اکانت پلی استیشن ندارید، باید روی گزینه New to Playstation Network? Create an Account کلیک کنید.
  • هنگامی که وارد اکانت خود شدید، باید در داخل کادر‌های صفحه کشور، زبان و تاریخ تولد خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که باید سن خود را بالای ۱۸ سال وارد کنید.
  • در اینجا یک صفحه دیگر برایتان باز می‌شود که شامل سه کادر مختلف است. شما باید در کادر اول اسم شهر و در کادر دوم اسم ایالت را انتخاب کنید. کادر سوم مربوط به کد پستی محل سکونت است که شما بر اساس شهر و منطقه مورد نظر خود آن را وارد کنید. ما در اینجا به دلیل انتخاب لس‌آنجلس، کد پستی ۹۰۲۱۰ را وارد کرده‌ایم.
  • در این بخش از آموزش ساخت اکانت psn باید ایمیل خود را وارد کنید و در کادر‌های دوم و سوم رمز اکانت خود را بسازید. توجه داشته باشید که رمز اکانت باید قوی باشد و آن را در یک جای امن نگه دارید. در پایین صفحه دو گزینه مشاهده می‌کنید که مربوط به قوانین شرکت سونی هستند. هنگامی که هر دو گزینه را تیک زدید، روی گزینه next کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.
  • در این مرحله از ساخت اکانت psn باید پروفایل خود را ادیت کنید. کادر اول مربوط به آیدی شما است که سایر کاربر‌ها با سرچ آن می‌توانند شما را پیدا کنند. هنگامی که تمام کادر‌ها را پر کردید، باید روی گزینه next کلیک کنید.
  • در ادامه آموزش ساخت اکانت psn باید ایمیل شرکت سونی را تایید کنید تا اجازه فعال شدن اکانت را صادر کند. برای انجام این کار به ایمیل خود بروید و پیام ارسالی سونی را تایید کنید.
  • در مرحله آخر سه گزینه مشاهده می‌کنید که باید روی گزینه Already Verified کلیک کنید تا مراحل ساخت اکانت psn به پایان برسد.

آموزش ساخت اکانت psn پلی استیشن ۵

آموزش ساخت اکانت psn برای پلی استیشن ۵ تفاوت زیادی با پلی استیشن ۴ ندارد. برای اینکه خیالتان را بابت ساخت اکانت راحت کنیم، در ادامه مراحل مربوط به پلی استیشن ۵ را هم به‌صورت گام‌به‌گام توضیح خواهیم داد.

  •  وارد دستگاه پلی استیشن خود شوید و مطابق تصویر زیر ابتدا نمایه سمت راست را انتخاب کنید و سپس روی گزینه پروفایل بزنید.
  • در این مرحله یک صفحه برایتان باز می‌شود که باید روی گزینه Sign In کلیک کنید و بعد از انتخاب گزینه ایجاد حساب کاربری (Create an Account)، روی PSN Account Creation Steps on PS۵ بزنید. اگر می‌خواهید یک حساب کاربری جدید در پلی استیشن ۵ برای حساب جدید PSN خود بسازید، تصویر پروفایل (بالای صفحه) را انتخاب کنید و روی گزینه خروج (Log Out) ضربه بزنید. هنگامی که این روند را دنبال کردید، کلید ps را فشار دهید و سپس گزینه Add User را انتخاب کنید.
  • هنگامی که گزینه Add User را انتخاب کردید، روی گزینه Get Started بزنید و بعد از موافقت با شرایط، روی گزینه ایجاد حساب (Create an Account) را در سمت چپ کلیک کنید.
    در اینجا باید تاریخ تولید خود را وارد کنید و سپس با انتخاب کشور و زبان مورد نظر وارد مرحله بعد شوید.
  • در صفحه جدید باید ایمیل خود را وارد کنید و برای اکانت پی اس ان خود یک رمز قوی بسازید. هنگامی که رمز را در کادر دوم وارد کردید، باید آن را در کادر سوم تکرار کنید.
  • در ادامه آموزش ساخت اکانت psn برای پلی استیشن ۵، مطابق تصویر زیر سه کادر مختلف مشاهده می‌کنید که باید اطلاعات مربوط به محل سکونت از جمله شهر، ایالت و کد پستی خود را وارد کنید.
  • بعد از اینکه آواتار مورد علاقه خود را انتخاب کردید، صفحه زیر برایتان باز می‌شود که باید آیدی مورد نظرتان را وارد کنید. در پایین آیدی چند پیشنهاد مشاهده خواهید کرد که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • در این مرحله باید نمایه خود را تنظیم کنید. درصورتی‌که می‌خواهید تنظیمات را به‌صورت دستی انجام دهید، می‌توانید گزینه سفارشی‌سازی تنظیمات (Customize Settings) را انتخاب کنید.
  • بعد از اینکه شرایط و سیاست‌های پلی استیشن را تعیین کردید، باید ایمیل خود را باز کنید و پیام شرکت سونی را تایید کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، مانند تصویر زیر روی گزینه Already Verified کلیک کنید.

روش ساخت اکانت

سخن پایانی

آموزش ساخت اکانت psn بسیار آسان است، اما معمولا بیشتر افراد در هنگام انجام آن با مشکل مواجه می‌شوند. در این مطلب ابتدا ساخت اکانت ps۴ و ps۵ را آموزش دادیم و سپس به‌صورت جداگانه مراحل ساخت اکانت psn برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ را معرفی کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین