کد خبر: ۹۳۱۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

روزبه چشمی؛ کاپیتان دوم وفادار، چشم استقلال

در ادامه سلسله مطالب «بیوگرافی بازیکنان حاضر در لیگ برتر» مطابق حروف الفبا و شماره پیراهن، به روزبه چشمی شماره ۴ استقلال می‌رسیم؛ کاپیتان دوم وفادار و متعصب استقلال.
روزبه چشمی؛ کاپیتان دوم وفادار، چشم استقلال
آفتاب‌‌نیوز :

روزبه چشمی با شماره ۴ کاپیتان دوم استقلال و آچار فرانسه این تیم در سال‌های اخیر بوده است.

روزبه چشمی متولد ۲ مرداد ۱۳۷۲ در تهران است. یک خواهر دارد و اصالت او به خراسان برمی گردد. فوتبال را از باشگاه پیکان در سال ۸۴ شروع کرد و سال ۸۷ به تیم ملی نوجوانان و سپس جوانان و امید دعوت شد. او در مقطع جوانان، عضو پرسپولیس شد و سال ۹۱ حتی سر تمرین بزرگسالان پرسپولیس هم رفت و عکس‌هایی از او در تمرین باشگاه رقیب موجود است.

روزبه که دیپلم ریاضی دارد، از ابتدای فوتبالش یک هافبک دفاعی مدرن و سربالا بود و تابستان ۹۲ در ابتدای لیگ سیزدهم پیراهن صبای قم در لیگ برتر را به تن و طی دو فصل برای خود نام و نشانی به هم زد. تا حدی که در تابستان ۹۴ در ابتدای فصل پانزدهم به پیراهن استقلال رسید.

روزبه که بعد از سید حسین حسینی، قدیمی‌ترین بازیکن حال حاضر استقلال است در تمام سال‌های بعدی فقط یک بار این تیم را ترک کرده که به مقصد لیگ ستارگان قطر بود. او حتی حاضر شد بیرون بماند، اما لباسی غیر استقلال در ایران نپوشد.

داستان برای لیگ شانزدهم است. وی که از همان ابتدای حضورش در استقلال به مهره‌ای کلیدی تبدیل شد، در دور برگشت لیگ ۱۵ برابر پدیده مصدوم و ادامه فصل را از دست داد. در شروع لیگ ۱۶ نام روزبه که هنوز مصدوم بود، از فهرست استقلال خارج شد و قرار بود دور برگشت به لیست برگردد.

اما به دلیل ممنوعیت این باشگاه نتوانست در نقل و انتقالات زمستانی به جمع استقلالی‌ها برگردد، به او گفتند تا پایان لیگ شانزدهم به فعالیتش در تیم دیگری ادامه دهد. چشمی بهمن ۱۳۹۵ در تمرین تیم سابقش صبای قم شرکت کرد، از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت، اما ترجیح داد نیم فصل بدون تیم بماند و از ابتدای لیگ هفدهم ۹۷–۹۶ به ترکیب استقلال اضافه شود. او در بازی مقابل سایپا در جام حذفی همان سال برای اولین بار و به پاس این علاقه بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو بست.

روزبه سال ۱۳۹۹ به باشگاه ام صلال قطر رفت. تابستان ۱۴۰۰ بعد از تجربه لژیونری دوباره به استقلال برگشت و طی سال‌های اخیر عصای دست مربیان مختلف بوده است.

با توجه به پست سید حسین حسینی خیلی کم پیش می‌آید که در طول یک فصل روزبه با بازوبند کاپیتانی استقلال در زمین دیده شود، اما او کاپیتان واقعی استقلال در هر مسابقه است که از گرم کردن ابتدای بازی تا دستورات حین مسابقه و جمع کردن تیم، همه و همه به عهده اوست.

روزبه اولین بار توسط کی روش در شهریور ۹۶ به تیم ملی دعوت و برابر کره جنوبی بازی هم کرد. او به آرزویش رسید و در جام جهانی ۲۰۱۸ یکی از بازیکنانی بود که برای ایران به میدان رفت.

بعد از کی روش روزبه هم خط خورد و در زمان ویلموتس یا اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نمی‌شد، اما شانس وقتی در خانه او را زد که دو ماه مانده به جام جهانی ۲۰۲۲ کی روش برگشت. مرد پرتغالی کسی نبود که از ستاره مورد علاقه‌اش بگذرد و روزبه دومین جام جهانی را هم در قطر تجربه کرد و علی رغم بازی ضعیف و تعویض بین دو نیمه مقابل انگلستان، برابر ولز اواخر بازی به میدان آمد و گل اول ایران را هم زد.

روزبه تاکنون ۳۵ بازی ملی دارد و امیر قلعه نویی بعد از جام ملت‌های قطر در پروسه جوانگرایی دیگر او را دعوت نکرد. او که متاهل و صاحب ۲ فرزند دوقلو بنام‌های سلمان و میلا در خرداد ۱۴۰۲ شد، در اعتراض به این تصمیم تنها تاریخ تولد و سن خود را یادآوری کرد

روزبه توسط مربیان مختلف بار‌ها در استقلال برای جمع کردن مشکلات خط دفاع به عقب رفته، اما همانطور که خودش بار‌ها گفته پست اصلی و علاقه او هافبک دفاعی است. او بنا به عادت بازی در این پست زیاد تکل می‌زند و در فصول مختلف پنالتی‌های زیادی به حریفان داد.

روزبه از جمله گلزنان دربی هم هست. او تاکنون در ۱۳ دربی ۴ کارت زرد گرفته و یک گل به پرسپولیس زده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین