کد خبر: ۹۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۹

آیت‌الله صافی: روحانی باید فراجناحی باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در خجسته روز عید سعید قربان،‌ عید بزرگ عبودیت و بندگی در درگاه خداوند متعال، 24 نفر از طلاب حوزه علمیه شهرستان كهنوج با حضور آیت‌الله العظمی صافی عمامه بر سر گذاشتند. 

آیت‌الله العظمی صافی در این مراسم گفت: «امروز بر همه مسلمانان جهان عید بزرگی است كه تقوا و معنویت بر مادیت و امیال نفسانی پیروز شد».

این مرجع تقلید با اشاره به وظایف سنگین روحانیت در زمان حاضر اظهار كرد: «روحانیت باید خودش را برای خدمتگزاری به اسلام و مسلمین آماده كند و خود را سرباز واقعی امام زمان بداند و در جهت رضای خاطر آن وجود نازنین تلاش كند».

وی با اشاره به حوزه علمیه شهرستان كهنوج كه طلاب سه استان محروم كرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در آن به تحصیل اشتغال دارند و فعالیت‌های دشمن در این مناطق محروم گفت: «طلاب باید به تمام تجهیزات ارتباطی روز دنیا مجهز باشند و با تمام قوا در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن كه همه ادیان آسمانی به خصوص اسلام و مذهب حقه تشیع را نشانه گرفته‌اند، ایستادگی كنند».

این مرجع تقلید به لزوم هوشیاری و بیداری روحانیت در مقابله با فرق باطله به خصوص در مناطق محروم اشاره كرد و افزود: «وظیفه اصلی روحانیت هدایت، ارشاد و رفع نابسامانی‌های جامعه در حد توان است».

صافی با اشاره به اینكه روحانیت در جامعه باید عامل اتحاد و همبستگی باشند، افزود: «روحانیون باید فراجناحی و فراحزبی باشند و از اختلافات دوری كرده و مردم را در هر كجا هستند به اتحاد و یكپارچگی و رفع اختلافات دعوت نمایند».

این استاد حوزه ادامه داد: «روحانیون باید به‌گونه‌ای باشند كه هر كسی از هر گروه و حزبی بتواند مشكلات خود را با آنها مطرح نماید».

این مرجع تقلید، روحانیت را در همه اعصار ملجا و پناهگاه مردم خواند و گفت: «روحانیت باید در همه‌ی مناطق حضور فعال داشته و پاسخگوی شبهات و تفرقه‌افكنی‌های دشمنان باشند». 

وی افزود: «روحانیت باید با مردم باشد و دردهای جامعه را لمس كرده و با مردم همدردی نماید».

صافی با اشاره به مشكلاتی كه مردم مناطق محروم دارند و از نظر وضعیت اقتصادی در حد بسیار پایینی هستند، خاطرنشان كرد: «حضور شما روحانیون، كه از خود آن مردم می‌باشید و درد فقر و محرومیت را از نزدیك چشید‌ه‌اید باعث امیدواری و دلگرمی مردم به سربازان امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و روحانیت است».

وی با تأكید بر جدیت طلاب و روحانیون در فراگیری علوم اهل بیت علیهم السلام عنوان كرد: «مهمترین عامل پیشرفت برای یك روحانی نیت خالص و خدمت بدون منت به مردم است».
 
این مرجع تقلید در پایان نسبت به مسائل اخلاقی كه برای روحانیون لازم است مطالبی را بیان كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین