کد خبر: ۹۳۱۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

تمهیدات لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع اندیشیده و جای نگرانی نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحصیل دانش‌آموزان اتباع خیلی مهم است گفت: باید به همه مسائل تربیتی، امنیتی توجه کنیم و با هم فکری و مشارکت وزارت کشور برنامه ریزی کنیم تا عده‌ای که به صورت غیرقانونی و یا غیرمجاز مهمان جمهوری اسلامی ایران هستند مشکل و دغدغه آن‌ها به نحو مناسب برطرف شود؛ تمهید مقدمات می کنیم و ان شاءالله جای نگرانی وجود ندارد.
تمهیدات لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع اندیشیده و جای نگرانی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا کاظمی در حاشیه همایش استانداران با وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران افزود: اگر ما به مسائل آموزش و پرورش توجه کنیم و آموزش و پرورش را جز اولویت‌های کشور قرار دهیم خود به خود مسائل آموزش و پرورش حل و بسیاری از نگرانی‌ها برطرف می‌شود. در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم و بازگشایی مدارس به عنوان یک پروژه ملی بزرگ اتفاقات بسیار خوشایندی را در فضای جامعه رقم می‌زند. آغاز سال تحصیلی با حضور با شکوه و با نشاط دانش آموزان و خانواده‌ها در فضای جامعه نیاز به تمهیدات فراوانی از جمله مدرسه، فضای عمومی جامعه و فضای خانواده دارد.

کاظمی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش و همکاران ما در سطح استان‌ها اقدامات و تمهیدات بسیار زیادی را در حوزه مسائل سخت افزاری، مشکلات فضا و تجهیزات و نیرو‌های انسانی و مسائل نرم افزاری مورد نیاز بازگشایی مدارس اندیشیده‌اند گفت: تمام تلاش ما این است که با همکاری استانداران در سطح استان‌ها و فرمانداران به عنوان روسای شورا‌های آموزش و پرورش در سطح کشور بتوانیم بازگشایی آرام، امن، کم دغدغه و شادی بخش و امیدآفرین را در سطح جامعه رقم بزنیم.

وی افزود: در هفته آینده و هفته‌های آینده شورا‌های آموزش و پروش کشور را در سطح استان‌ها و شورا‌های آموزش و پروش شهر‌ها را در سطح شهرستان‌ها و مناطق تشکیل خواهند داد و از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرستان و منطقه استفاده خواهیم کرد تا مشکلات نظام تعلیم و تربیت کشور را که مشکلات همه دستگاه هاست برطرف کنیم تا بتوانیم حضور با نشاط و امید بخش دانش‌آموزان را در فضای تعلیم و تربیت شاهد باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحصیل دانش‌آموزان اتباع خیلی مهم است ادامه داد: ما باید به همه این مسائل تربیتی، امنیتی توجه کنیم و با هم فکری و مشارکت وزارت کشور برنامه ریزی کنیم تا عده‌ای که به صورت غیرقانونی و یا غیرمجاز مهمان جمهوری اسلامی ایران هستند مشکل و دغدغه آن‌ها به نحو مناسب برطرف شود، تمهید مقدمات می‌کنیم و ان شاءالله جای نگرانی وجود ندارد.

کاظمی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرای بسیار راهبردی برای آموزش و پرورش است عنوان کرد: بزرگترین پشتوانه و سرمایه نظام تعلیم و تربیت در حوزه تامین منابع، دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در دو بعد باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: در بعد کمیت و کیفیت؛ در بعد کمیت باید به گونه‌ای زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم تا تمام نیروی انسانی مورد نیاز را از این طریق وارد فضای تعلیم و تربیت کنیم در قالب همان دوره‌های چهار ساله احتمالا تا سال ۱۴۰۵ فرآیند انجام شود، از لحاظ کیفیت هم برنامه‌هایی در دستور کار است که حتما جزو یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های دوره وزارت ما خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین