کد خبر: ۹۳۱۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸

واکنش ماکرون به بازداشت پاول دوروف موسس تلگرام در فرانسه

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه به دستگیری پاول دوروف موسس پیامرسان «تلگرام» که بر اساس گزارش‌ها متهم به امتناع از همکاری در زمینه جرایم سایبری است، واکنش نشان داد.
واکنش ماکرون به بازداشت پاول دوروف موسس تلگرام در فرانسه
آفتاب‌‌نیوز :

در سخنانی با رد این که بازداشت بنیانگذار تلگرام یک تصمیم سیاسی است، گفت که این بازداشت در چارچوب «تحقیقات قضایی در حال انجام» صورت گرفته است.

ماکرون امروز دوشنبه در حساب ایکس خود در مورد این مساله نوشت: من اطلاعات نادرستی در مورد فرانسه پس از دستگیری پاول دوروف دیده‌ام.

وی در ادامه مدعی شد: فرانسه عمیقا به آزادی بیان و ارتباطات، نوآوری و روحیه کارآفرینی متعهد است و همینطور خواهد ماند.

رئیس جمهور فرانسه اینطور عنوان کرد: دستگیری رئیس تلگرام در خاک فرانسه در چارچوب تحقیقات قضایی در حال انجام است. این به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست. تصمیم گیری در این مورد بر عهده قضات است.

رسانه‌ها به نقل از پلیس فرانسه گزارش می‌دهند که پاول دوروف متهم به امتناع از همکاری در زمینه جرایم سایبری و مالی در تلگرام است. 

شنبه شب، دوروف در فرودگاه لو بورژه فرانسه بازداشت شد. این شهروند روس از جمهوری آذربایجان با جت شخصی خود وارد فرانسه شده بود. درخواست برای دستگیری او از سوی اداره مبارزه با جرایم علیه کودکان این کشور ارائه شده بود.

بنیان‌گذار تلگرام ممکن است با اتهاماتی از جمله توزیع مواد مخدر، جرایمی علیه کودکان، پول‌شویی و کلاهبرداری مواجه شود. دوروف ممکن است به صورت تئوریک با محکومیت تا ۲۰ سال حبس مواجه شود. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس صبح امروز دوشنبه، گزارش داد که مدت بازداشت پاول دوروف در فرانسه تمدید شده است. طبق اطلاعات رسانه‌های فرانسوی، مدت اولیه بازداشت در این کشور حداکثر ۹۶ ساعت است و پس از آن، قاضی ممکن است تصمیم به آزادی دوروف گرفته یا اعلام اتهامات علیه او و تمدید بازداشت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین