کد خبر: ۹۳۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱

آتش‌سوزی ۱۵ هکتار مرتع قره‌داغ را خاکستر کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، گفت: آتش‌سوزی عمدی در منطقه حفاظتی قره‌داغ بیش از ۱۵ هکتار از مراتع و درخت‌های این منطقه را با خاکستر یکسان کرد.
آتش‌سوزی ۱۵ هکتار مرتع قره‌داغ را خاکستر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

حسن قاسم‌پور، به مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظتی آق‌داغ خلخال اشاره کرد و اظهار داشت: این آتش سوزی بعد از گذشت ساعت‌ها با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست و آتش‌نشانان منطقه هشتجین مهار شده و اطفای حریق به انجام رسید.

وی تصریح کرد: به محض اطلاع مأموران یگان حفاظت محیط زیست در کنار سایر عوامل در منطقه حاضر شده تا نسبت به مهار آتش‌سوزی اقدام کنند که کمک و همکاری اهالی در این زمینه قابل ستایش و قدردانی بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: این آتش‌سوزی عمدی بوده و به نظر می‌رسد به خاطر آتش برافروخته گردشگران و یا اهالی سرایت آتش‌سوزی در منطقه مرتعی اتفاق افتاده و به بیش از ۱۵ هکتار مرتع، گون، درختان و درختچه‌ها آسیب کلی رسیده است.

قاسم‌پور افزود: از طریق مراجع انتظامی و قضایی موضوع در حال پیگیری است تا عوامل دخیل در این آتش‌سوزی عمدی دستگیر شده و به مراجع قانونی تحویل داده شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این آتش‌سوزی خسارتی به حیات وحش وارد نشده، اما گونه‌های گیاهی و مرتعی بسیار زیادی از بین رفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل وسعت این منطقه را ۹۳ هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: در منطقه حفاظتی آق‌داغ خلخال سه باب پاسگاه محیط‌بانی با تلاش و کوشش محیط بانان فعالیت می‌کنند که به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمات به عموم مردم را شاهد هستیم.

قاسم‌پور اضافه کرد: در محدوده مراتع هرگونه آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها با مراقبت منابع طبیعی و ممانعت از هرگونه حریق مواجه می‌شود و محیط زیست تنها یاریگر آن‌ها در این مجموعه برای ارائه خدمات بیشتر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اهالی خواست تا از روشن نگه داشتن آتش و حریق در این محدوده جلوگیری کنند تا خسارتی به منطقه حفاظتی، گونه‌های جانوری و گیاهی وارد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین