کد خبر: ۹۳۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷

«پزشکیان» پیگیر مطالبات پرستاران/تاخیر در پرداخت هزینه‌های دارو و تجهیزات

وزیر بهداشت با بیان اینکه دکتر پزشکیان، معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور پیگیر مطالبات پرستاران هستند و ۱۰۰ درصد از حقوق پرستاران حمایت می‌کنند، گفت: بر همین اساس هم به سازمان برنامه و بودجه دستور داده شده که هر چه سریع‌تر مشکلات پرستاران حل شود.
«پزشکیان» پیگیر مطالبات پرستاران/تاخیر در پرداخت هزینه‌های دارو و تجهیزات
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمدرضا ظفرقندی در دیدار با اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری در ستاد وزارت بهداشت با بیان این مطلب افزود: بعد از ابلاغ بودجه پرداخت مطالبات پرستاران، معاون توسعه وزارت بهداشت به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده که این بودجه صرفا برای پرداخت معوقات پرستاران است و نباید در محل دیگری هزینه شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود دولت و عدم پرداختی به موقع مطالبات از سوی برخی سازمان‌های بیمه گر، خاطرنشان کرد: مراکز درمانی با تاخیر در پرداخت هزینه‌های دارو و تجهیزات پزشکی روبرو هستند؛ این چرخه اقتصادی معیوب است، اما با این وجود در نخستین روز‌های کاری با پیگیری‌های جدی رییس جمهور و همکاری سازمان برنامه و بودجه، قدم اول برای پرداخت معوقات پرستاران را برداشتیم.

وزیر بهداشت گفت: قدم بعدی، تامین بودجه برای باقی مانده معوقات است که باید در سازمان برنامه و بودجه حل شود. دکتر پزشکیان، معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور نیز پیگیر مطالبات پرستاران هستند و ۱۰۰ درصد از حقوق پرستاران حمایت می‌کنند؛ به همین دلیل به سازمان برنامه و بودجه دستور داده که باید هر چه سریع‌تر مشکلات پرستاران حل شود.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از مطالبات پرستاران مانند برداشتن مالیات در اختیار وزارت بهداشت یا حتی دولت نیست و نیازمند مصوبه مجلس است، یادآور شد: در زمینه حمایت از معیشت جامعه سلامت نیز در کنار پرستاران هستیم و آماده ایم با همکاری سازمان نظام پرستاری، این موارد را پیگیری کنیم.

به گفته دکتر ظفرقندی بخش مهمی از مطالبات پرستاران، حفظ شان و جایگان پرستاران است؛ اعتقاد داریم پرستاران جایگاه والایی دارند و باید به صورت ویژه دیده شوند. آن‌ها می‌توانند مطالبات قانونی خود را پیگیری کنند، ما هم در وزارت بهداشت کاملاً در کنار پرستاران هستیم و هیچ رویکرد تقابلی وجود ندارد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر پرستاران از وضعیت خود رضایتمندی نداشته باشند، بیماران هم از خدمات مراکز درمانی رضایتمندی نخواهند داشت؛ بنابراین باید تلاش کنیم که مهم‌ترین هدف خود که رضایتمندی مردم و نیرو‌های انسانی است، حاصل و ارتقا داده شود.

وی با تاکید بر اهمیت پرداخت مطالبات پرستاران و پیگیری‌های ویژه دولت در این زمینه، گفت: معتقدیم اگر مطالبات پرستاران تأمین نشود، نظام سلامت و مردم آسیب می‌بینند. از سوی دیگر باید شان و جایگاه پرستاران مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری عصر روز گذشته در دیدار با وزیر و مدیران وزارت بهداشت، مهم‌ترین مشکلات جامعه پرستاری را مطرح و بررسی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین