کد خبر: ۹۳۲۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵

وینی: نژادپرستی باشد، رئال زمین را ترک می‌کند!

وینیسیوس جونیور به هواداران در اسپانیا هشدار داد و گفت در ‌صورت ادامه شعارهای نژادپرستان رئال مادرید تیمش را از زمین ‌بیرون می‌کشد. ‌
وینی: نژادپرستی باشد، رئال زمین را ترک می‌کند!
آفتاب‌‌نیوز :

وینیسیوس جونیور این روز‌ها یکی از مهمترین فوتبالیست‌های دنیا است. ستاره‌ای که از او به عنوان مدعی اول توپ طلای امسال یاد می‌شود. ولی وینی چند سال است که بار‌ها هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفته است. 

حملاتی که اوج آن‌ها را در ماه مه ۲۰۰۳۳ در خانه والنسیا، استادیوم مستایا شاهد بودیم. وینی بعد از آن بازی رسما علیه نژادپرست‌ها شکایت کرد و علیه دو نفر حکم حبس گرفت. 

وینیسیوس در مصاحبه اخیر خود گفت که حملات نژادپرستانه به او تن‌ها به مستایا ختم نمی‌شود و ستاره برزیلی تقریبا در تمام ورزشگاه‌ها در اسپانیا با این شعار‌ها مواجه شده است. او برای نژادپرست‌ها تهدیدی جدی داشت: این کار را بکنید، از زمین بیرون می‌رویم. 

ستاره برزیلی رئال مادرید گفت:" ما در رئال خیلی در این باره صحبت کرده‌ایم. نه فقط من، همه بازیکنان به این نتیجه رسیدند و هم‌قسم شدند که این بار اگر اتفاق بیفتد همه با هم زمین را ترک کنیم. اینطوری همه کسانی که به ما توهین می‌کنند جریمه سخت‌تری می‌بینند. بعد از بازی با والنسیا هم در رئال با هم جلسه‌ای داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که درست‌ترین اقدام این بود که زمین را ترک کنیم. اوضاع دارد بدتر می‌شود و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه این تهدید را عملی کنیم تا نژادپرستی هر چه زودتر تمام شود". 

وینیسیوس در ادامه به شکلی محتاطانه نسبت به اقدامات انجام شده علیه نژادپرستی ابراز خوشبینی کرد و گفت:" من کم کم دارم تفاوت را در اسپانیا می‌بینم و حس می‌کنم. خیلی‌ها هنوز نژادپرست هستند، ولی دیگر جرات ندارند علنی ابرازش کنند به خصوص جا‌هایی که دوربین هست. همینطوری است که نژادپرستی کم می‌شود، قدم به قدم و آهسته آهسته. مسلما نمی‌شود کاملا حذفش کرد، ولی من اگر بتوانم ذهنیت اسپانیا را تغییر بدهم برایم کافی است".

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین