کد خبر: ۹۳۲۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷

اوکراین: دولت بایدن بسته نظامی تازه‌ای ارسال نخواهد کرد

به گفته رئیس کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات مجلس اوکراین، به باور این کشور، دولت کنونی آمریکا تا پیش از پایان دوره خود، کمک نظامی تازه‌ای به اوکراین ارائه نخواهد کرد.
اوکراین: دولت بایدن بسته نظامی تازه‌ای ارسال نخواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«ایگور چرنوف»، رئیس کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات مجلس در اظهاراتی بیان کرد که اوکراین انتظار ندارد از سوی دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور کنونی آمریکا بسته‌های کمک نظامی جدیدی دریافت کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کی‌یف انتظار دارد بسته‌های نظامی تازه‌ای از سوی آمریکا دریافت کند، گفت: «صادقانه بگویم، من از دولت بایدن انتظار تصمیم‌گیری تازه‌ای ندارم. در صورت پیروزی نامزد حزب دموکرات، من بیشتر روی اینکه چه کسی در دولت کامالا هریس خواهد بود تمرکز خواهم کرد.»

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس» این قانونگذار گفت که اوکراین در سال ۲۰۲۵ روی کمک‌های جدید حساب خواهد کرد.

پیش از این، مجله «فارین‌افرز» گزارش داده بود که واشنگتن به طور فزاینده‌ای درحال از دست دادن تمایل خود برای کمک نظامی به کی‌یف است.

از طرفی، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با روسای خبرگزاری‌های جهان در ۵ ژوئن گفت که هیچ‌کس در ایالات متحده به اوکراین علاقه‌ای ندارد، زیرا تمام آنچه واشنگتن به آن علاقه دارد عظمت و رهبری خود است.

به گفته پوتین، اگر دولت آینده آمریکا بر اساس منافع ملی هدایت شود، این امر می‌تواند تغییراتی در سیاست خارجی این کشور در قبال روسیه و درگیری در اوکراین ایجاد کند.

اذعان قانونگذار اوکراینی درباره عدم وجود هرگونه انتظاری در کی‌یف پیرامون دریافت کمک‌های نظامی تازه از سوی آمریکا درحالی است که به تازگی فرمانده کل ارتش اوکراین اعتراف کرد، با وجود عملیاتی که نیروهایش در منطقه «کورسک» واقع در خاک روسیه به امید فشار بر مسکو به اجرا گذاشتند، در وضعیت راهبردی و عملیاتی دشواری قرار دارد.

«الکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین روز سه‌شنبه در یک سخنرانی گفت یکی از اهداف عملیاتی که اوکراینی‌ها در منطقه کورسک روسیه به اجرا گذاشتند و هم‌اکنون وارد چهارمین هفته خود شده، این بود که باعث شوند روسیه تعداد قابل توجهی از سربازانش را از دیگر محورها، به ویژه محور‌های «پوکروفسک» و «کوراخووه» در منطقه «دونتسک» به سمت کورسک منتقل کند، در حالی که کی‌یف در این هدف شکست خورده است.

سیرسکی اعتراف کرد: «دشمن تلاش می‌کند واحد‌هایی را از دیگر محور‌ها خارج کند، اما به عکس دارد فعالیت‌هایش را در بخش‌های محور پوکروفسک افزایش می‌دهد.»

به گفته این ژنرال اوکراینی، روسیه فعالیت‌هایش را در جنوب اوکراین کاسته، اما به پیشروی خود در محور «زاپوریژیا» ادامه می‌دهد و تلاش دارد مواضعی را در نزدیکی روستای «روبوتین» مجددا تصرف کند.

او همچنین گفت نیرو‌های روسیه به دنبال تصرف مجدد یک ناحیه جزیره‌ای در نزدیکی دلتای رودخانه دنیپرو نیز هستند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ارتش اوکراین از زمان شروع عملیاتش در منطقه کورسک تاکنون در طی این عملیات ۶۶۰۰ سرباز، ۷۳ تانک و چهار پرتابگر موشک «هیمارس» خود را از دست داده است. طبق اعلام این وزارتخانه، ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ حمله ارتش اوکراین در منطقه کورسک را نیز دفع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین