کد خبر: ۹۳۲۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
به‌منظور ثبت جهانی دره خرم‌آباد صورت گرفت.

تصمیم جدید درباره قلعه فلک الافلاک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از ساماندهی و آزادسازی کامل عرصه شمالی قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» به‌منظور ثبت جهانی دره خرم‌آباد خبر داد.
تصمیم جدید درباره قلعه فلک الافلاک
آفتاب‌‌نیوز :

عطا حسن‌پور در سخنانی با اشاره به رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد، اظهار داشت: با پیگیری و مساعدت استاندار لرستان و با دستور دادستان خرم‌آباد، سه باب مغازه در عرصه شمالی قلعه «فلک‌الافلاک» تخریب شد.

وی افزود: این سه مغازه پس از تعیین قیمت کارشناسی املاک و طی‌کردن روال قانونی و اخذ مجوز‌های قانونی با حکم دادستان و با حضور عوامل نیروی انتظامی، نیرو‌های شهرداری و مالکان مغازه‌ها، عملیات تخریب در بامداد روز پنجشنبه انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: با تملک و تخریب این مغازه‌ها، عرصه شمالی قلعه «فلک‌الافلاک» چهره جدیدی به خود گرفته و این عرصه به‌صورت کامل آزاد شده است.

حسن‌پور، تصریح کرد: این اقدامات در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه «فلک‌الافلاک» بوده و قسمت جنوبی پل «گپ» به عرصه این قلعه تاریخی افزوده شد.

وی ضمن تقدیر از استاندار لرستان، دادستان مرکز استان، معاون دادستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، عوامل انتظامی و تلاش شهرداری خرم‌آباد اظهار داشت: این اقدام مهم، نقش اساسی در رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد داشته و چهره جدیدی از نمای شمالی قلعه «فلک‌الافلاک» را در معرض دید عموم قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین