کد خبر: ۹۳۲۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹

معاون رئیس جمهور به دیدار خانواده مرحوم شجاعی رفت

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در منزل مرحومه زهرا شجاعی با خانواده وی دیدار کرد.
معاون رئیس جمهور به دیدار خانواده مرحوم شجاعی رفت
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام و المسلمین توانا، همسر مرحوم زهرا شجاعی در ابتدای این دیدار، ضمن اشاره به ویژگی‌های شخصیتی، فرهنگی، معنوی وی گفت: مرحوم شجاعی شخصیتی فرهیخته و مسلط بر مسائل سیاسی بود که شناخت کاملی نسبت به فقه داشت و این مسائل موجب شده بود تا بتواند سیاست را با فقه تطبیق دهد.

وی مطالب و موضوعات مطرح شده از سوی مرحوم شجاعی را نو و مرتبط با مسائل روز دانست و اظهار داشت: مطالب مرحوم آنقدر جامع بود که نه سیاسیون و نه حوزویان نمی‌توانستند از او ایراد بگیرند.

توانا ادامه داد: علت موفقیت مرحوم شجاعی، به جز دانش وی، انگیزه شدید و پشتکارش بود که او را متمایز می‌کرد.

بهروز آذر، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز در ادامه این دیدار، به بیان خاطراتش از مرحوم شجاعی پرداخت و تصریح کرد: مرحوم شجاعی، شخصیتی فرهیخته، جامع و دارای ابعاد متنوعی اعم از اجتماعی، سیاسی، معنوی و خانوادگی بود و این موضوع موجب می‌شود که تا جمع این ابعاد مختلف، ایشان را قابل تحسین کند.

وی با تاکید بر اینکه مرحوم شجاعی، حق زیادی به گردن زنان ایران از جمله من دارند، خاطرنشان کرد: من در دوران ریاست ایشان بر مرکز مشارکت زنان ریاست جمهوری، دانشجو بودم. من اولین بار ایشان را در روضه‌ای خانگی در منزل پدرشان ملاقات کردم و برایم جالب بود که معاون رئیس‌جمهور بدون هیچ گونه تکلف و تشریفاتی در میان مردم باشد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: دومین باری که من ایشان را دیدم، در محفلی به مناسب میلاد حضرت زهرا (س) بود که پای سخنرانی‌شان نشستم، ایشان به تشریح موضوعی فدک و مدیریت حضرت زهرا (س) در آن باره پرداختند که هنوز در خاطرم هست. من از تفاسیر ایشان از شخصیت اخلاقی، اقتصادی و مدیریتی حضرت زهرا (س) بسیار آموخته‌ام.

بهروز آذر همچنین به وامداری خود از همه معاونان پیشین ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از جمله شهلا حبیبی و زهرا شجاعی اشاره کرد و ابراز داشت: می‌دانم هرچه به دست من رسیده از تلاش‌های همه آن‌ها است. من قدردان این امانت هستم و سعی خواهم کرد این دستاورد‌ها را یک قدم به جلو برده و به افراد دیگر تحویل دهم.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های حجت‌الاسلام توانا از مرحوم شجاعی بیان کرد: ظرفیت خانوادگی خانم شجاعی برایم ارزشمند و آموزنده است. خانواده در این روز‌ها حلقه گمشده‌ای است که تجارب شما از همراهی و همدلی با همسرتان، نگاه محترمانه، مشفقانه شما به خانم شجاعی و انسجام خانوادگی شما، بسیار ارزشمند، آموختنی و تحسین‌برانگیز است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، از خانواده مرحوم شجاعی تقاضا کرد که مراسم اولین سالگرد عروج ملکوتی ایشان، با مشارکت این معاونت برگزار شود.

بهروز آذر یکی از وظایف معاونت زنان و خانواده را حفظ تاریخ زنان ایران برشمرد و با ضروری دانستن ثبت و ضبط روند شکل‌گیری و توسعه این معاونت، و اصلاح روند‌هایی که متأسفانه در گذشته وجود داشته و بعضاً حذف سلیقگی دستاورد‌ها رخ داده، از خانواده مرحوم شجاعی درخواست کرد تا اسناد و مدارکی که از در حوزه فعالیت‌های مدیریتی ایشان در این جایگاه به یادگار مانده، با حفظ رعایت ملاحظات خانوادگی، برای ثبت در تاریخ و حفظ و نشر آن برای استفاده علاقه‌مندان، در اختیار معاونت زنان و خانواده قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین