کد خبر: ۹۳۲۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

برگرداندن پول بلیت‌های گران فروخته شده به مردم / روز سه شنبه تعطیل می شود؟

وزیر کشور گفت: گرانفروشی بلیت به زائران در مشهد منجر به برگرداندن مبالغ به مردم شده است.
برگرداندن پول بلیت‌های گران فروخته شده به مردم / روز سه شنبه تعطیل می شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

اسکندر مؤمنی ظهر پنجشنبه در نشست قرارگاه مرکزی زائران دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: گرانفروشی بلیت به زائران در مشهد منجر به برگرداندن مبالغ به مردم شده است.

وزیر کشور گفت: فروش بلیت اتوبوس، راه‌آهن و هواپیما باید به صورت جدی مورد نظارت قرار گیرد، پیگیری شود تا در زمینه بلیت‌ها حقی از کسی ضایع نشود. گزارشی که در خصوص گران‌فروشی داشتیم اعلام کردند مبالغ برگشت داده شد که این اقدام بسیار خوبی است. اگر در دهه پایانی صفر این اتفاق افتاد، به جد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: آمادگی دستگاه‌ها مناسب و مشارکت مردم بسیار خوب و عالی است، موکب‌ها نیز آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی و مهمان‌نوازی از زائران داشتند.

درباره تعطیلی روز سه شنبه هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد

مؤمنی در ادامه افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌ها اعلام آمادگی کردند و هماهنگ شده بود، مصوبات پیشنهادی استان در جلسه تصویب می‌شود. تنها تعطیلی روز سه‌شنبه را بررسی و نهایت تا شنبه نتیجه را اعلام می‌کنیم.

وزیر کشور در ادامه بیان کرد: امروز بازدیدی از مناطق حاشیه شهر داشتیم. دستگاه‌های مختلف اعم از شهرداری، استانداری، فرمانداری، وزارت بهداشت و دستگاه‌های دیگر پروژه‌هایی را در دست اقدام داشتند که حتماً باید در همان زمان‌بندی مشخص ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: باید در اختصاص و پیگیری منابع توجه لازم صورت گیرد. برخی افتتاح‌ها زمان‌بندی داشتند که امیدواریم در همان زمان‌بندی و حتی زودتر انجام شود.

مؤمنی اظهار کرد: همچنین نظارت لازم بر اجرای مصوبات باشد. مصوبه کردن کار آسانی بوده، اما مهم اجرا کردن آن است که باید بر اجرای این مصوبات نظارت و پیگیری لازم صورت گیرد.

وزیر کشور گفت: تلاش می‌کنیم مأموریت خود را به بهترین نحو انجام دهیم تا زائران با امینت و آرامش به زیارت امام رضا (ع) نائل شوند.

وی ادامه داد: فروش بلیت اتوبوس، راه‌آهن و هواپیما باید به صورت جدی مورد نظارت قرار گیرد.

مؤمنی اظهار کرد: پیگیری شود تا در زمینه بلیت‌ها حقی از کسی ضایع نشود. گزارشی که در خصوص گران‌فروشی داشتیم اعلام کردند مبالغ برگشت داده شد که این اقدام بسیار خوبی است. اگر در دهه پایانی صفر این اتفاق افتاد، به جد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در مورد حمل‌ونقل پیش‌بینی اتوبوس‌ها هم از شهرداری تهران و هم استان‌های معین صورت گرفته است، تصریح کرد: حتماً باید به مصوبات پیشنهادی تصویب شده، عمل شود. تمهید اتخاذ شده در زمینه فروش همزمان بلیت رفت و برگشت، کار خوبی است، اما ممکن است این اتفاق برای همه زائران رخ ندهد.

وی اضافه کرد: برای بازگشت حتماً دپو لازم از اتوبوس‌های مورد نیاز وجود داشته باشد. همه عزیزانی که دور میز نشستند در اربعین و خدمت‌رسانی به زائران نقش عمده‌ای داشتند و منابع زیادی را در بسیج کردند، امیدواریم این خستگی روی این مرحله اثر نگذارد و تا پایان مراسم همه با آمادگی کامل به مأموریت خود ادامه دهند.

مؤمنی اظهار کرد: درصد بالایی از حضور زائران در مشهد با خودرو‌های شخصی به مشهد می‌آیند. براساس گزارشی که اعلام شد میزان تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اما باید تمهیدات لازم اتخاذ شود که این میزان تا حد امکان کاهش پیدا کند.

وزیر کشور در ادامه گفت: با توجه به اینکه سال‌های آینده رو به گرمای بیشتر می‌رویم، تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: در روز‌های پیش رو نیز دما از روز شنبه بین ۲۸ تا ۳۰ درجه بوده و دمای کمی نیست؛ زائران نیز پیاده به مشهد می‌آیند؛ بنابراین باید تمهیدات لازم مانند سایه‌بان، آب خنک و یخ پیش‌بینی شود تا مشکلی ایجاد نشود.

مؤمنی ادامه داد: حتماً دستگاه‌های امنیتی در مورد امنیت زائران چه در طول مسیر و چه مکان‌های استقرار آن‌ها تمهیدات لازم را اتخاذ کنند و مراقبت‌های لازم را به عمل بیاورند.

وزیر کشور افزود: این مناسب نیست ما یک ضعف یا ایراد را دو سال پشت هم داشته باشیم، نباید برای سال آینده شاهد ایرادات و ضعف‌ها باشیم، البته تا این لحظه آمادگی‌ها کامل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین