کد خبر: ۹۳۲۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶

بازار طلا گرم و بازار دلار سرد شد

قیمت طلا امروز پنجشنبه با کمک کاهش ارزش دلار و امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت، در حالی که تمرکز بر روی تورم کلیدی ایالات‌متحده بود.
بازار طلا گرم و بازار دلار سرد شد
آفتاب‌‌نیوز :

هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۵۱۳ دلار و ۷۷ سنت رسید. طلا در ۲۰ آگوست به رکورد ۲۵۳۱ دلار و ۶۰ سنت رسید و امسال تا کنون حدود ۲۲ درصد رشد داشته است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۵۴۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای دارندگان ارز‌های دیگر جذاب‌تر کرد. بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه داری نیز کاهش یافته است.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی در کپیتال گفت در بلندمدت، طلا قوی به نظر می‌رسد، اما یک عقب‌نشینی کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است، به‌ویژه اگر هر داده‌ای انتظارات کاهش نرخ را کاهش دهد. شمش، یک دارایی بدون بازده، در محیطی با نرخ بهره پایین جذاب‌تر است.

فعالان بازار منتظر مطالبات اولیه بیکاری و تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده هستند که ارائه می‌شود. داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی در روز جمعه منتشر می‌شود که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد چشم‌انداز نرخ‌ها ارائه دهد.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله گران در کاهش قیمت فدرال رزرو برای ماه آینده با احتمال ۶۵.۵ درصد کاهش ۲۵ واحدی و حدود ۳۴.۵ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی به طور کامل قیمت‌گذاری کرده‌اند.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت که با کاهش تورم و افزایش بیکاری، ممکن است زمان حرکت در کاهش نرخ بهره فرا رسیده باشد، اگرچه او محتاط است. روایت‌ها در بازار‌های طلا به اتفاق آرا صعودی است.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۹۱ درصد افزایش به ۲۹.۳۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۳۴.۵۲ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۴۸.۹۵ دلار رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین