کد خبر: ۹۳۲۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱

خودرو‌های لوکس در مسیر اقلیم‌کردستان با قیمت‌های باورنکردنی

کامیون‌های خودروبر خودروهای لوکسی را به عراق می‌برند که قیمت‌های آن باورنکردنی و خرید آن برای هر شهروندی به رویا تبدیل شده است.
خودرو‌های لوکس در مسیر اقلیم‌کردستان با قیمت‌های باورنکردنی
آفتاب‌‌نیوز :

همانطور که می‌دانید خرید و فروش انواع خودرو‌های سواری در ایران به صورت گسترده‌ای انجام می‌شود و ما شاهد تبادل خودرو از شهری به شهر یا داخل ایران به کشور دیگر نیز هستیم. البته عده‌ای برای حمل خودروی تصادفی خود به مراکز قانونی و همین طور حمل خودرو‌های کار کرده و دست دوم به استانی دیگر نیز از خودروبر‌ها استفاده می‌کنند.

اگر تنها یک بار در جاده‌های سطح استان کردستان و مسیر منتهی به مرز باشماق عبور کنید، کشنده‌ها و تریلی‌های خودروبری را می‌بینید که خودرو‌های صفر کیلومتر یا کارکرده را به عراق حمل می‌کنند.

در محوطه مرز باشماق تریلی‌های خودروبر زیادی معطل مانده بودند که هر کدام غالبا ۶ تا ۸ خودرو را حمل و جا‌به‌جا می‌کردند، جلوی آنان را گرفتیم و علت معطی و اینکه این خودرو‌ها را کجا می‌برند، پیگیری کردیم:

راننده یکی از این تریلی‌های خودروبر در مریوان با بیان اینکه این خودرو‌ها به سمت اقلیم کردستان عراق - سلیمانیه می‌رود و علت معطلی تیز انجام امور گمرکی است، عنوان کرد: خودرو‌ها از طریق بندرلنگه بارگیری و یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا به مقصد برسد.

وی افزود: برخی از خودرو‌ها صفر و تعدادی نیز کارکرده هستند. برای هر سفر ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان کرایه بار می‌گیریم. البته با مشکلاتی نیز از جمله اجرای طرح فول باک مواجه هستیم. در این قانون باید باک ماشین‌هایمان را حتماً فول کنیم. ماشینم تا رسیدن به مقصد ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر مصرف دارد، اما به اجبار باید ۱۴۰۰ لیتر ظرفیت را پر کنم.

این راننده حامل خودرو‌ها می‌گفت: عراقی‌ها خودرو سانتافه ۳ تا ۴ میلیارد تومان قیمت ایران را با ۳۰۰ میلیون تومان می‌خرند. اینترنتی و از دبی خرید می‌کنند و ما برای آن‌ها می‌بریم. خودرو‌ها اصلاً گمرکی ندارد. داشتن چنین خودرویی برای ما هم آرزوی دست‌نیافتنی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین