کد خبر: ۹۳۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲

خطر حمله قلبی در کمین کسانی که بیش از حد نمایشگر تماشا می‌کنند

یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که گذراندن زمان زیاد جلوی صفحه نمایش‌های تلفن، کامپیوتر و تلویزیون می‌تواند تأثیرات مخربی بر سلامت طولانی‌مدت داشته باشد. این پژوهش که سلامت بیش از ۴۰۰۰ جوان را برای بیش از ۳۰ سال ردیابی کرده است، نشان می‌دهد افرادی که در اوایل دهه ۲۰ زندگی خود بیشتر وقتشان را به تماشای تلویزیون می‌گذرانند، بیشتر در معرض خطر حملات قلبی و دیگر بیماری‌های قلبی جدی قرار می‌گیرند.
خطر حمله قلبی در کمین کسانی که بیش از حد نمایشگر تماشا می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر جیسون ناگاتا از دانشگاه کالیفرنیا، که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته است، بیان کرد: «زمان طولانی‌ای که بزرگسالان جوان صرف تماشای صفحه نمایش می‌کنند، می‌تواند تأثیر چشمگیری بر خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی در آینده داشته باشد.» او توضیح داد که این عادات می‌توانند به جایگزینی فعالیت‌های حیاتی مانند خواب و فعالیت بدنی منجر شوند.

این پژوهش بخشی از یک مطالعه طولانی‌مدت در زمینه خطر و توسعه عروق کرونر است که خطر بیماری قلبی را در هزاران بزرگسال برای دهه‌ها بررسی کرده است. نتایج نشان می‌دهد که هر ساعت اضافی تماشای تلویزیون در دوران جوانی با افزایش ۲۶ درصدی احتمال ابتلاء به بیماری قلبی و ۱۶ درصدی خطر حمله قلبی یا سکته مغزی در طول مطالعه مرتبط بوده است.

همچنین در دوران میانسالی، هر ساعت اضافی تماشای تلویزیون خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر قلب را تا ۵۵ درصد، سکته مغزی را تا ۵۸ درصد و بیماری قلبی کلی را تا ۳۲ درصد افزایش می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین